recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI switch
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI switch

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI switch
    Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 13:48

Jeg er ved at løbe tør for tilslutningsmuligheder på mit plasma-tv. Min TDC HD Selector + HDD optager benytter alle HDMI tilslutninger, og snart skal man vel også have en HD eller Blu Ray DVD afspiller der også benytter HDMI, ja så er det s.. ved at svært. Alle component og scart tilslutninger er også i sving.

Jeg har i et engelsk fagblad læst om en HDMI switch, der f.eks. indeholder 1 udgang og 3 indgange. Er der nogen der har erfaring med disse, og hvor køber man dem billigst?? På forhånd tak for hjælpen

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SPooL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-September-2006
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 14:02

jeg har netop købt både et par switche samt collector af mærket LINDY. Det virker rigtig godt og er rimelige i prisen i forhold til mæker som graf og andre.

jeg har blandt andet et setup fra min satbox til mit tv der hedder :

SAT DVI UD --->  DVI-DVI 2 METER ---> LINDY DVISPLITTER --> DVI-HDMI 2 METER --> LINDY HDMI COLLECTOR --> HDMI-HMDI --> 15 METER --> tv

ialt næsten 20 meter og 2 LINDY boxe.

det fungere super så LINDY er klart et mærke jeg vil anbefale til andre også ( nej jeg har ikke aktier i dem). jeg har købt det hos AV connection : og forbundet det hele med SUPRA kabler.

Redigeret af SPooL - 28-Oktober-2006 kl. 14:18
På vej mod min egen hjemmebio efter 10 år med projektor i stuen - det blir' vildt :)
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 16:48

Jeg anvender en HDMI switch-Box med fire indgange, og ét output. Tidligere havde jeg en HDMI-box med to indgange, men så fik jeg også Samsung's HD-dekoder til Stofa kabelTV i huset, og var derfor nødt til at udvide tilslutningsmulighederne.

Desværre må jeg sige, at jeg oplever en kvalitets-forringelse af signalerne, når de går igennem switch-boxen. Jeg har et LCD-TV, og forringelsen giver sig udslag i en masse, svagt gråtonede vandrette linier ned over skærmen. Det kan godt ændre sig i løbet af f.eks. en DVD-film; Nogen gange ses det svagere; andre gange tydeligere. Kortvarigt kan det helt forsvinde - men kommer desværre altid igen på et eller andet tidspunkt. Jeg har så forsøgt med at udskifte 'standard-kablerne' med HDMI-kabler af bedre kvalitet, men desværre uden synlig effekt. Den gamle switch-box havde i øvrigt præcis de samme gener.

Min nuværende Switch-box kostede omkring 600 kr. Muligvis findes der bedre og dyrere produkter på markedet, som ikke forringer signalet(?). Hvis nogen skulle kende til eksistensen af sådanne, er jeg selv meget interesseret i at vide besked med det.

Redigeret af musicus - 28-Oktober-2006 kl. 11:27
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2006 kl. 11:10
Hej Spool og musicus - tak for jeres svar, det var rart at høre om.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SPooL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-September-2006
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2006 kl. 14:17

hmmm det nå have været fredag da jeg skrev den besked. det er den her du skal have :

http://www.av-connection.dk/?PGr=1088&ML1=1&ML2=1&am p;ML3=60&ML4=306

På vej mod min egen hjemmebio efter 10 år med projektor i stuen - det blir' vildt :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu