|
JVC eShift vs native 4K |
Besvar |
Forfatter | |
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6231 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 15-November-2015 kl. 08:33 |
Kan du se afgørende forskel på billederne?
Klik på dem for at forstørre Redigeret af jake51 - 15-November-2015 kl. 08:34 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
Trumle
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Funktioner
Tak(0)
|
Udover at billederne i sig selv virker lidt dårlige, så synes jeg det er tydelidt at sony har en del bedre opløsning end JVC. Nu mener jeg ikke at man kan tage billeder af et lærred som giver et retvisende indtryk af billedkvaliteten, men lige hvad opløsning angår synes jeg forskellen er meget tydelg, såfremt kildematerialet er det samme på hver projektor.
En anden ting der kan tale for at købe en 4k projektor (eller TV for den sags skyld) er hvis man streamer fra f.eks Ntflix. I det tilfælde får man adgang til en video-stream med meget højere båndbredde end hvi samme boks er tilsluttet en HD projektor. Det kan imo være en overvejelse værd. Sådan er det i hvert fald, med mindre X5000 "lader som om" den er 4k/UHD over for de andre apparater. Dette kunne være tilfældet da den efter hvad jeg lige kunne google har HDCP 2.2. Redigeret af Trumle - 15-November-2015 kl. 10:43 |
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6231 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja... men den mindste Sony koster 50K
Og med et støjniveau på 26 dB i eco mode larmer den lidt for meget (har projektor på hylde over mit hoved) Redigeret af jake51 - 15-November-2015 kl. 17:02 |
|
Mikael Simpson |
|
Trumle
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det var jo ikke det du spurgte om, men hvis du hellere vil have JVC, så køb da den.
|
|
jake51
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan godt se forskel, men kun hvis billedet forstørres meget
Så tæt på er man vel ikke i virkeligheden... 4K-projektor til 30K og lavt støjniveau, så er jeg med |
|
Mikael Simpson |
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Når man ser på billederne, synes jeg at det er det tydeligt at Sony har bedre opløsning.
|
|
Bruger udmeldt 35
-- Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Funktioner
Tak(0)
|
helt enig med Jonas..
på min 19" pc skærm er det meget tydeligt at Sony er vinderen her..
|
|
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sony'en er helt tydeligt skarpere. Men farver og kontrast synes jeg ser bedst ud på JVC'en.
|
|
Bruce
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
Funktioner
Tak(0)
|
Cine4Home og HDTVTest og TrustedReviews har set på X5000'eren og X9000'eren og er overall ganske begejstrede.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |