|
Synology står og bipper |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2081 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-November-2015 kl. 09:45 |
Hej.
Jeg har en synology 209+ der her til morgen begyndte at stå at bippe. Jeg har to diske i den som kører raid1 (altså klonet). Jeg kan se at den skriver at den ene disk er "ikke initialiseret" og at disken er degraderet. Betyder dette at der skal en ny HD i og er det nemt? mvh |
|
![]() |
|
Kasperp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2007 Sted: Næstved,Denmark Status: Offline Point: 233 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg antager at din model ikke supporterer hotswap, så derfor sluk din synology. Tag den defekte disk ud og isæt en anden. Tænd, og gå evt ind og bed den genopret raid med den nye disk, hvis den ikke selv gør det.
|
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2081 |
Vil det sige at den selv formaterer o.s.v. hvis jeg vælger at genoprette raid på den nye disk ?
Og kan den her bruges ? http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=75333&type=hardware |
|
![]() |
|
Kasperp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2007 Sted: Næstved,Denmark Status: Offline Point: 233 |
Ja det gør den.
Jeg ville vælge en disk fra deres Red serie, som er lavet til NAS. |
|
![]() |
|
Ok tak.
Jeg prøver lige at se om jeg kan finde sådan en. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Det gør ikke noget at vælge en disk med mere plads end den som skal udskiftes.
Ofte kan en nyere model med mere plads være billigere end den gamle model pga. udbud og efterspørgsel. Fordelen med mere plads er hvis din gamle diske også går i stykker, så kan du købe endnu en disk med mere plads og derved forøge den samlede plads.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Så d.v.s at jeg sagtens kan vælge en 2 tb istedet for en med 1 tb:
Der sidder jo pt 2 stk i min server nu som hver er på 1 tb. Kan de godt klones selvom de ikke er samme størrelse? |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
Ja - men den kan kun udnytte 1 Tb på din nye 2 Tb disk (hvis du kører RAID 1). Men hvis den gamle disk på 1 Tb så også ryger (eller hvis du ønsker mere plads), så kan du udskifte den med en ny 2 Tb disk, og så har du pludselig 2 Tb plads i stedet for.
Dette selvfølgelig kun, hvis din Synology understøtter 2 Tb diske (hvad den ret sandsynligt gør, men jeg gider ikke lige slå den op for at checke ![]() |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
Takker for svarene.
Jeg går i gang med at lede efter en disk til Nas'en :-) |
|
![]() |
|
beatmore ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2014 Sted: Vejle, Danmark Status: Offline Point: 105 |
Og det virker super - har selv i min 212j skiftet mine 2x 2tb ud med 2x3tb en af gangen og det virkede fint, du skal selv ind og be den genoprette og når begge diske er skiftet og genoprettet kan du vælge at udvide så den udnytter alt pladsen.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Mener jeg havde 3-4TB diske i min 209'er - man bør overveje om det måske er tid til at få skiftet begge diske - køb eks. 2x3TB og skift den defekte og derefter den fungerende. Du kan så overveje at smide den fungerende disk på DBA - selvfølgelig med beskrivelse af stand - brug eks. CrystalInfo til at læse disse data fra disken.
|
|
![]() |
|
Jeg skal nok håbe på lidt hjælp til dette her.
Jeg fik sat en ny HD i og skulle så clone den med den anden jeg har i. Jeg ved ikke helt hvad det er jeg har fået lavet. Inde i "lagerstyring" står der stadig at disk 1 er degraderet. Disk 2 som jo ikke fejlede noget har jeg fået lavet om til "synology hybrid raid shr uden databeskyttelse. :-( Er der en venlig person der kan forklare mig hvordan jeg får clonet min to hd så de kommer til at køre raid 1? mvh Ps. Jeg kan se at der er brugt 14 % af diskpladsen på den disk der er degraderet. På disk 2 som jo ikke fejlede noget er der pludselig kun brugt 0,3 % hvor der før var brugt 14%. Jeg vil helst ikke miste mine data, men hvad gør jeg lige her? Redigeret af pipper - 05-December-2015 kl. 10:02 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |