recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Caste til Cromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Caste til Cromecast

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Caste til Cromecast
    Sendt: 21-November-2015 kl. 09:19
Som nævnt for nyelig i en anden tråd, er jeg blevet vældig lun på det nye ATV 4, dog har jeg også overvejet det noget billigere alternativ, en ChromeCast, da den jo understøtter de Apps jeg har brug for (går ud fra at den også får TV2 play)
Men kan jeg bruge mine mobile enheder samtidig med at de caster til ChromeCast? Jeg tænker her f.eks. på at når jeg streamer til min Bose soundlink air fra IPad'en, så kan jeg sagtens samtidig tjekke mail. Og overtager ChromeCast streamingen ligesom et ATV gør.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 09:29
Cromecasten overtager streamingen. Du kan hvis du vil slukke dine enheder og fjerne dem fra matriklen og dit "program" vil stadigt køre videre.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 10:46

CC behøver nødvendigvis ikke at have understøttelse af f.eks TV 2 Play, hvis din Telefon/Tablet kan Miracaste, så kan du køre det over CC.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Februar-2007
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 11:15
Miracast ved jeg ikke lige hvad er men jeg har iPad 2 og iPhone 5
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 11:20

Aner ikke om æble kan gøre det, hvis de kan, så vi der nok være et punkt under skærm der hedder Cast eller lignende.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

CC behøver nødvendigvis ikke at have understøttelse af f.eks TV 2 Play, hvis din Telefon/Tablet kan Miracaste, så kan du køre det over CC.

Det her er ikke personhetz, men et tillæg til det, som andre herinde, så flinkt har anmodet om.

Vil du ikke lade være med at skrive om emner, som er udover dit tryghedsområde?
Vi andre kan tydeligt gennemskue, når du ikke aner hvad du skriver om, men det er langt fra sikkert at trådstarter opdager det.
I værste fald vejleder du en person til at købe noget forkert.

Angående Miracast, så er det en helt anden teknologi end Chromecast.
Man kan IKKE køre Miracast på en Chromecast og man kan ikke køre Chromecast på en Miracast enhed.

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 12:21

Fra min Telefon kan der fint laves en skærmspejling til CC, såvel som der kan Castes.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Fra min Telefon kan der fint laves en skærmspejling til CC, såvel som der kan Castes.

Ja du kan mirror din device.

Men det er noget andet end miracast. Du kan miracast devices her:
http://www.wi-fi.org/discover-wi-fi/wi-fi-certified-miracast

Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2008
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 17:32
Jeg har et tv som er tilkolbet en ATV3 og den nye cc via surroundforstærker.
Af en eller anden grund kører mit airplay rigtig dårligt på det tv mens det kører fint andre steder, derfor købete jeg den cc og det kører bare stabilt.
Men en for mig vigtig forskel er at hvis du kører airplay kan du anvende atv fjernbetjening til at pause og spole med, hvis du kører cc skal du bruge eks. din smartphone.

Hvis du vil airplay/caste fra specifikke apps så tjek om det er muligt. 
fra eks. dr tv kan du begge dele men fra Dplay app kan du ikke caste.
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 17:49
Chromecast understøtter HDMI CEC, så hvis dit TV (og Receiver) understøtter det, kan du styre afspildningen med dit TV's fjernbetjening.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af perkjaer perkjaer skrev:

Chromecast understøtter HDMI CEC, så hvis dit TV (og Receiver) understøtter det, kan du styre afspildningen med dit TV's fjernbetjening.

Ja, men det er (indtil videre) kun få ting man kan via fjernbetjeningen:
- Pause
- Genoptag
- Exit

Så man kan f.eks. ikke spole eller hoppe til næste.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2004
Point: 372
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2015 kl. 08:35
Nu nævner du selv TV2 Play, så er det en rigtig stor fordel, at med Chromecast kan du caste live tv fra TV2 play, det kan man ikke fra ATV.. Ihvertfald ikke fra ATV3.
Jeg synes også at CC er meget mere stabil end ATV, og synes også at billedekvaliteten er bedre.
Mvh

Moulder
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu