|
Sonos: Netradio udfald efter NAS tilsluttet |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
TVGnu ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-November-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-November-2015 kl. 14:35 |
Hej
Jeg har haft mit sonos (Sonos connect og Play 1) i et år og har endelige fået mig taget sammen til at købe en NAS, så jeg har nemt adgang til mit eget musik. Det hele skulle være så godt, Men... Efter køb af NAS (synology 215j) er jeg begyndt at have udfald i internetradio fx DR P3 via Tunein. udfaldet er ved 4-8 gange i timen og kun måske 15sek, men nok til at det er irriterende. Min connect er forbundet direkte til samme router som NAS'en. Play 1 er trådløs forbundet. Jeg oplever udfald på både connect og play hver for sig og når de er i gruppe. Når fejlen er på min connect, som er direkte forbundet, tænker jeg ikke der er wifi problemer? Tager jeg LAN stikket ud af NAS'en oplever jeg ikke udfald (eller hvis NAS er helt lukket ned). Andre der har oplevet dette og evt fundet en løsning??? Streamer jeg fra yousee play radio oplever jeg heller ikke udfald. Har endnu ikke testet så meget på musik fra NAS'en:-( Køre jeg en hastigheds test samtidig med Netradio er der heller ikke udfald. Så det må være NAS'en som påvirker mit netværk på en eller anden måde!! Tak for evt. inputs. Mvh TVGnu'en
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7196 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har reseveret mine Sonos ipadresser i routeren for at undgå ligende problemer.
|
|
![]() |
|
TVGnu ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-November-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 39 |
Og hvor/hvordan gør man så ca. det henne i routeren?
|
|
![]() |
|
Har fundet det. Men er bange for at det ikke hjælper! Har forsøgt mig med NAS'en også, men vist heller ikke med meget held:-(
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
og du har ikke nogen downloadtjenester kørende på NAS'en som kan makse båndbredden af din internetforbindelse ud?
|
|
![]() |
|
Jeg har ikke bevist sat noget download op. Og som nævnt, når jeg køre en hastighedstest får jeg ikke udfald!
Kan det være at NAS'en går ud og spørger efter opdateringer tit og det så kan være det der gøre det? Jeg oplevede mange udfald under installation/opsætning af NAS'en.
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7196 |
Hvor meget båndbredde har du på internettet ?
Har du et eller andet kørende på din nas ? Fildeling, post server, ftp eller andet ? En nas burde ikke forstyre mulighed for at høre netradio med minder den maxer ud med hele båndbredden, men det bør du kunne se i din nas |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Som en lille test kunne du så ikke prøve at hive NAS'en fra og se om det går væk. DR er temmelig ustabil når det kommer til deres netradio (om end 8 udfald i timen er RET mange), så for lige at udelukke selve streamet eller Sonos' tilgang til samme så kunne det være fint at få vished om det nu også ER NAS'en eller om det er et sammenfald.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Jeg har 25MB/s download og 10 upload via yousee kabel. Jeg har ikke selv aktiveret noget fildeling osv. så langt er jeg selv ikke kommet med NAS'en. Den er nu heller ikke købt til det formål. Trækker jeg netværks stikket ud af NAS'en har jeg ingen problemer ![]() Jeg vil lige prøve en anden radio kanal end noget fra DR. |
|
![]() |
|
Har lige kigget i netværksloggen og lyden forsvinder uden der kommer peaks på LAN speed. De få peaks jeg ser er på 5MB/s men det for ikke lyden til at forsvinde...
Radio100 og radio Viborg her lige slem til at falde ud. Måske lidt mere tendes til at få afspilleren til at stoppe:-(
|
|
![]() |
|
hej
Jeg har slået UPnP fra i routen. Det lader til at have løst problemet:-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |