|
PCIe grafikkort til tre skærme |
Besvar |
Forfatter | |
Lars71dk
Ny bruger Oprettet: 16-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 15 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-November-2015 kl. 20:07 |
Hej alle,
Jeg er i markedet for et grafikkort der kan trække to monitors, 1900x1200 samt en Samsung 32' LCD. Dens PC indgang understøtter kun 1366x768. Den har også HDMi, som jeg ønsker at benytte. Har kig på fx MSI GeForce 210 LP, vil det kunne trække alle tre skærme? Det er kun til alm. brug, ingen 3D spil eller lign. /L
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
mon ikke det var en super ide at give lidt mere information om blandt andet hvori det skal sidde? du snakker om et geforce 210 low profile som måske er 5 år gammelt hvis det kan gøre det. Jeg ville enten sige AMD eyefinity eller et geforce 950, med mindre det skal sidde i en meget lille pc. - hvilket jo er hele ideen med at kunne hjælpe. Det kræver forudgående viden om hvad du allerede har, men ikke just information du har givet.
|
|
Lars71dk
Funktioner
Tak(0)
|
claus, helt fint - lidt mere info. PC'en er et alm tower kabinet med Asus P5QL-E bundkort. Ingen pladsproblemer, men jeg ønsker et kort uden blæser. I øjeblikket har jeg et passivt kølet XFX 9400GT, der desværre ikke har HDMI og ikke engang kan køre 1366x768 på VGA. Ja, det er ældre sager og derfor har jeg kigget på det billigste grafikkort, der ville kunne løse opgaven.
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
radeon r7 250 skulle kunne findes i fanless udgaver. Det samme med geforce 950. Det vil du få LANGT mere ud af. Det skal dog siges at de moderne grafikkort fra nvidia i 9 serien har et ekstremt meget lavere strømforbrug end de gamle generationer, og de blæsere der er på de store kort kører udelukkende når man VIRKELIG presser dem. Mit 960 kører diablo3 i 2560x1440 uden at blæserne kører overhovedet.
|
|
Lars71dk
Funktioner
Tak(0)
|
Claus, tak for svar. Har kig på denne, lidt ældre Radeo model, men jeg kan se, at den kan køre tre skærme samtidigt. Max opløsning fremgår dog ikke lige... :
http://www.sapphiretech.com/productdetial.asp?pid=55FF24B0-E779-4ED6-B247-FB20A74D6D8A&lang=eng |
|
claus_jac
Funktioner
Tak(0)
|
tjo - hvis du kan finde nogen med den model på lager er det nok fint, så længe du ikke skal køre de vilde ting på det. 2x1900x1200 suger faktisk en smule kræfter ud af de gamle kort, men er peanuts for de nye moderne kort.
|
|
Lars71dk
Funktioner
Tak(0)
|
Tror jeg vil tage et GT 720 kort, koster stadig billigt og til gengæld noget mere up to date.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |