recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste tuner boks?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste tuner boks?

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Hede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste tuner boks?
    Sendt: 18-November-2015 kl. 21:46
Hvilken tuner boks er værd at kigge på ?
Har haft en clint dc3 men var ikke særlig imponeret af den. Den skal gerne kunne optage enten på ekstern harddisk eller intern.
Mvh Hede

Stuen: Sony KD-65A1, Pioneer BDP-320,
Apple TV 4K 32GB, Arcam FMJ A32, Audiovector M3 Signature Mk.II
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 22:11
Det er den her. Alt andet er ustabilt bras.

https://www.alternate.dk/Panasonic/DMR-BCT950EG/html/product/1219687?tk=10&lk=5110
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 22:14
Clint DC3 optager krypteret. Det gør Clint DC1 ikke. Den er teknisk identisk med Blue Tinum BT DCT110, som jeg p.t. har til salg for kr. 300.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 22:17
[QUOTE=Kampus]Det er den her. Alt andet er ustabilt bras.
https://www.alternate.dk/Panasonic/DMR-BCT950EG/html/product/1219687?tk=10&lk=5110[/QUOTE]

Nå, du kender måske alt andet? Jeg kan ihvertfald fortælle dig at min Blue Tinum ikke på noget tidspunkt har vist tegn på ustabilitet, og det har min Gigablue sat/cable combiboks heller ikke.
Den du linker til kan i øvrigt ikke optage på en ekstern harddisk.

Flemming

Redigeret af fltk - 18-November-2015 kl. 22:19
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 22:50
De 2 bokse i snakker om kan slet ikke sammenlignes, der er en kæmpe forskel i kvalitet, brugervenlighed og pris.

Til top
Hede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Juli-2006
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 07:51
Her kigget lidt rundet og fundet VU Duo. Nogen der kender til VU ?
Mvh Hede

Stuen: Sony KD-65A1, Pioneer BDP-320,
Apple TV 4K 32GB, Arcam FMJ A32, Audiovector M3 Signature Mk.II
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Hede Hede skrev:

Hvilken tuner boks er værd at kigge på ?
Har haft en clint dc3 men var ikke særlig imponeret af den. Den skal gerne kunne optage enten på ekstern harddisk eller intern.
Alle ”bokse” i dag kan optage på enten intern eller ekstern drive - så hvad forventer du ud over dette, når priserne går fra 500 til 5.000?

Mine egne ønsker har gået på:

• Hurtig – …og stabil
  • Se et – optag noget andet – samtidigt
  • Overskuelig EPG med flere kanaler og tidslinje
  • Padding – dvs timere skal begynde lidt før og slutte lidt efter programtiden, så jeg får start og slutning med
  • Overføre optagelser til NAS
  • Autotimere, så boksen selv sætter timere efter søgeord, som jeg har bestemt
  • Enkel redigering til at klippe start, slut og reklamer

Jeg havde indtil 2011 en Topfield box, der kunne alt dette(!), men den kunne kun klare MPEG2, og den blev så erstattet af en Miraclebox 9, da jeg havde brug for DVB-T2 på dette tidspunkt (der var ikke andre bokse med DVB-T2 i 2011) – men ud over diverse børnesygdomme, så kunne den kun med stort besvær håndtere autotimere og slet ikke kravene om enkel redigering. Jeg har på det seneste leget med en VU boks i håbet om, at en af de mange E2 versioner af FW boksen kunne indfri mine ønsker, men det er ikke lykkedes, hvad angår den enkelte redigering (der kan redigeres, men det er tungt). Jeg er derfor tæt på at hente en af de nyere Topfield bokse hjem i stedet.

Når optagelser kan gemmes eksternt, så er et nyt ønske om streaming af optagelser ikke en funktionalitet, som boksen behøver løse, men både Miraclebox og Vu kan dette – både optagelse og liveudsendelse.

Panasonic og de øvrige bokse fra Samsung og LG har jeg ikke overvejet – primært ud fra en formodning om, at optagelser mere eller mindre er låst til boksen - når boksen dør – så dør optagelser - og jeg har ikke brug for en indbygget bluray afspiller/optager.

miri
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 12:05
Det er forholdvis enkelt at flytte optagelser fra Panasonic til en pc/Mac
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det er forholdvis enkelt at flytte optagelser fra Panasonic til en pc/Mac
Det er muligt - jeg har jo ikke selv prøvet, men min formodning om bevær bygger blandt andet på:

Edit:
Og så var der i øvrigt en funktionalitet mere som er vigtig for mig - muligheden for at gemme time-slip-buffer - ofte har jeg set en film med time-slip - altså forskudt. Hvis jeg gerne vil se resten senere, så har jeg brug for at gemme, det der ligger i bufferen - jeg kan jo ikke sætte en alm. optagelse i gang, da jeg så går glip af det, der ligger i bufferen frem til det, som faktisk bliver udsendt lige nu. Det kunne min Topfield også (faktisk kunne man spole så langt tilbage man man ønskede / havde buffer for - og sætte optagelse i gang derfra), mens Miracleboxen mangler funktionaliteten. VU kan også gemme timeslip-bufferen.

Redigeret af miri - 19-November-2015 kl. 12:57
miri
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 13:34
"Mulighed for at gemme timeslip buffer"

Hvorfor gøre det svært. Tryk optag hver gang der ses en udsendelse. Så kan der spoles frem og tilbage, stoppes og startes så meget man lyster. Og det hele er gemt!
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvorfor gøre det svært. Tryk optag hver gang der ses en udsendelse....
Det er jo netop min pointe - det skal ikke være svært - boksen skal automatisk lægge i et buffer, så man kan spole frem og tilbage, som man har lyst til - uden først at skulle "huske at trykke optag". Hvis jeg ønskede at slukke eller skifte kanal, men alligevel gerne vil have gemt resten af programmet til senere, så trykkede jeg bare på optag – boksen ville så lave en optagelse fra hvor jeg var (uanset om jeg var 10 min. efter)-> til slutningen af det igangværende program (sat ud fra EPG). Det synes jeg er enkelt….

miri
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4944
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 14:43
Mediaportal klarer alt det som der ønskes, men det kan i den anden boldgade måske gå hen og blive for avanceret.

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu