|
Bedste tuner boks? |
Besvar | Side 123 5> |
Forfatter | |
Hede
Super bruger Oprettet: 29-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-November-2015 kl. 21:46 |
Hvilken tuner boks er værd at kigge på ?
Har haft en clint dc3 men var ikke særlig imponeret af den. Den skal gerne kunne optage enten på ekstern harddisk eller intern. |
|
Mvh Hede
Stuen: Sony KD-65A1, Pioneer BDP-320, Apple TV 4K 32GB, Arcam FMJ A32, Audiovector M3 Signature Mk.II |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er den her. Alt andet er ustabilt bras.
https://www.alternate.dk/Panasonic/DMR-BCT950EG/html/product/1219687?tk=10&lk=5110 |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
Clint DC3 optager krypteret. Det gør Clint DC1 ikke. Den er teknisk identisk med Blue Tinum BT DCT110, som jeg p.t. har til salg for kr. 300.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
[QUOTE=Kampus]Det er den her. Alt andet er ustabilt bras.
https://www.alternate.dk/Panasonic/DMR-BCT950EG/html/product/1219687?tk=10&lk=5110[/QUOTE] Nå, du kender måske alt andet? Jeg kan ihvertfald fortælle dig at min Blue Tinum ikke på noget tidspunkt har vist tegn på ustabilitet, og det har min Gigablue sat/cable combiboks heller ikke.
Den du linker til kan i øvrigt ikke optage på en ekstern harddisk.
Flemming Redigeret af fltk - 18-November-2015 kl. 22:19 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9376 |
Funktioner
Tak(0)
|
De 2 bokse i snakker om kan slet ikke sammenlignes, der er en kæmpe forskel i kvalitet, brugervenlighed og pris.
|
|
Hede
Super bruger Oprettet: 29-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
Funktioner
Tak(0)
|
Her kigget lidt rundet og fundet VU Duo. Nogen der kender til VU ?
|
|
Mvh Hede
Stuen: Sony KD-65A1, Pioneer BDP-320, Apple TV 4K 32GB, Arcam FMJ A32, Audiovector M3 Signature Mk.II |
|
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mine egne ønsker har gået på:
Jeg havde indtil 2011 en Topfield box, der kunne alt dette(!), men den kunne kun klare MPEG2, og den blev så erstattet af en Miraclebox 9, da jeg havde brug for DVB-T2 på dette tidspunkt (der var ikke andre bokse med DVB-T2 i 2011) – men ud over diverse børnesygdomme, så kunne den kun med stort besvær håndtere autotimere og slet ikke kravene om enkel redigering. Jeg har på det seneste leget med en VU boks i håbet om, at en af de mange E2 versioner af FW boksen kunne indfri mine ønsker, men det er ikke lykkedes, hvad angår den enkelte redigering (der kan redigeres, men det er tungt). Jeg er derfor tæt på at hente en af de nyere Topfield bokse hjem i stedet. Når optagelser kan gemmes eksternt, så er et nyt ønske om streaming af optagelser ikke en funktionalitet, som boksen behøver løse, men både Miraclebox og Vu kan dette – både optagelse og liveudsendelse. Panasonic og de øvrige bokse fra Samsung og LG har jeg ikke overvejet – primært ud fra en formodning om, at optagelser mere eller mindre er låst til boksen - når boksen dør – så dør optagelser - og jeg har ikke brug for en indbygget bluray afspiller/optager. |
|
miri
|
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9376 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er forholdvis enkelt at flytte optagelser fra Panasonic til en pc/Mac
|
|
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er muligt - jeg har jo ikke selv prøvet, men min formodning om bevær bygger blandt andet på: Edit: Og så var der i øvrigt en funktionalitet mere som er vigtig for mig - muligheden for at gemme time-slip-buffer - ofte har jeg set en film med time-slip - altså forskudt. Hvis jeg gerne vil se resten senere, så har jeg brug for at gemme, det der ligger i bufferen - jeg kan jo ikke sætte en alm. optagelse i gang, da jeg så går glip af det, der ligger i bufferen frem til det, som faktisk bliver udsendt lige nu. Det kunne min Topfield også (faktisk kunne man spole så langt tilbage man man ønskede / havde buffer for - og sætte optagelse i gang derfra), mens Miracleboxen mangler funktionaliteten. VU kan også gemme timeslip-bufferen.
Redigeret af miri - 19-November-2015 kl. 12:57 |
|
miri
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
"Mulighed for at gemme timeslip buffer"
Hvorfor gøre det svært. Tryk optag hver gang der ses en udsendelse. Så kan der spoles frem og tilbage, stoppes og startes så meget man lyster. Og det hele er gemt! |
|
miri
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
miri
|
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mediaportal klarer alt det som der ønskes, men det kan i den anden boldgade måske gå hen og blive for avanceret.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
Besvar | Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |