|
Dele subwoofer? |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | |
PappaPunk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-November-2014 Sted: - Status: Offline Point: 50 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-November-2015 kl. 00:13 |
Hej alle
Jeg står og skal have mig et 5.1 og 2.1 system. Det er i samme rum og de vil aldrig skulle spille på samme tid, hvorfor jeg gerne vil spørge om hjælp på dette spørgsmål: Kan jeg nøjes med 1 subwoofer? En av-receiver til surround og så en stereoforstærker til mine 2 stereo (reolhøjttalere). Denne stereoforstærker vil jeg så slutte til av-receiveren og denne skal så bruges som kilde til netradio og musik fra tilsluttet nas. Kan jeg bruge subben i 2.1 konfig når den er tilsluttet av-receiveren, da denne jo bruges som kilde og stereoforstærkeren udelukkende skal trække højttalerne? De 2 set-ups er i samme rum og meget tæt på hinanden. Synes det virker vanvittigt hvis jeg er nødt til at investere i 2 subs! Hjælp hjælp tak! PS: Det er denne stereoforstærker og av: Pioneer A-30 (har power amp funktion) Pioneer vsx-930
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
PappaPunk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-November-2014 Sted: - Status: Offline Point: 50 |
Hej Jørgen og tak for svaret (spørgsmålet).
Tjoe, det havde jeg nok lige overset...? Uden at have tjekket, er jeg så nødt til at vælge en af de større av modeller hvis jeg ønsker den løsning? Og hvis Pioneers større av modeller kan tilkobles den A-30, kan det så lade sig gøre at køre stereo med subben? Mvh. Kim
|
|
![]() |
|
Så vidt jeg kan se, så skal jeg helt op i en SC-LX59
for at få Front L/R pre out... Det virker, på mig, helt vanvittigt, at man først deroppe, kan smide en middelklasse stereoforstærker/power amp., på en langt højre klasse av receiver???
|
|
![]() |
|
Den mindste av model (slim) vsx-s510 har pre out til at kunne smide forstærker som A-30 på. Er det korrekt?
På forhånd tak
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Hvad med at benytte zone 2? Det må der da være på mindre modeller også.
M.v.h. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Hvorfor er det egentlig, at du vil have et separat stereo-Setup, hvis de to alligevel er tæt på hinanden?
M.v.h. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Hvordan vil du koble en aktiv sub til den? Den har ingen subwooderudgang..... Klaus |
|
![]() |
|
Tjaaaa, uden pre out til sub, så går det jo ikke nej
![]() Grunden til at jeg vil (skal) køre 2.1 og 5.1 separat, er at jeg desværre ikke har plads til reol højttalerne der hvor 5.1 skal være. Det bliver mindre som Monitor Audio Mass, hvor stereo bliver Monitor Audio Bronze 2. |
|
![]() |
|
Den lille slim Pioneer vsx-s510 har da hele 2 subwoofer pre out!
|
|
![]() |
|
Subben skal kobles til av receiver og stereo forstærker ligeså. Av receiveren skulle så fungere som kilde til afspilning af musik og radio, når jeg ville høre stereo og så håbede jeg på,at jeg kunne få subben med så det blev til 2.1.
|
|
![]() |
|
Klaus@ Jeg var for hurtig, beklager. A-30 har, som du nævner, ganske rigtigt ikke sub pre out.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |