|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Illuminator ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() Sendt: 28-Oktober-2006 kl. 13:41 |
Jeg har købt et Hauppauge Nova-T kort til min HTPC med MCE. Problemet er at min antenneforening udsender DVB-T på frekvens 213,5 MHz med båndbredde 8 MHz. Der står at det svarer til VHF kanal 10. Jeg har på fornemmelsen at kortet ikke scanner den ovennævnte frekvens, da det ikke er en "standardfrekvens". Er der nogen der har en ide til hvordan jeg får kortet til at scanne denne frekvens? Evt. med en ændring i registreringsdatabasen eller i en driver eller måske noget helt tredie?
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Alt efter software du anvender, er det normalt muligt at redigere i den tabel, som specificerer kanaler og frekvenser. En sådan tabel er normalt udgangspunktet for scaningen, der udføres... Skulle den ikke have ligget på 212,5 mhz for kanal 10? Til nova-T (= technotrend budget) ligger der en mappe der hedder Terfiles og en række *.ini filer. Her er kanalerne specificeret... Dette software (DVB-TV.exe) har også en også en mulighed for manuel kanalsøgning, hvor man kan specificere et område der skal søges efter kanaler... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Nogen antenneforeninger, har det med at ligge signalet ud på skæve frekvenser, som der kan være en masse bøvl med at modtage. Hvorfor mon.? En hel del Tunere kan ikke modtage på de frekvenser, det er jo ikke standard. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Illuminator ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() |
[QUOTE=avh]
Skulle den ikke have ligget på 212,5 mhz for kanal 10? Til nova-T (= technotrend budget) ligger der en mappe der hedder Terfiles og en række *.ini filer. Her er kanalerne specificeret... Nej, desværre er det rigtigt som der står, at det er DVB-T og frekvens 213,5. Jeg har prøvet at ændre i .ini-filerne og prøvet at ændre i filen MCETuningOverrides.xml, som ligger i C\Windows\Ehome, men intet har hjulpet. Som i måske kan se er det MCE som jeg primært vil bruge det til. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der må rettes henvendelse til udbyderen, og fås en forklaring på hvorfor man vælger at ligge signalet ud på en frekvens som ikke er standard. Meningen er jo at den skal kunne modtages uden problemer, det er jo ikke tilfældet, jeg har selv 2 modtagere og de kan ikke stilles til andet end de rigtige frekvenser. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
kenp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 561 |
![]() |
Er det samme problematik jeg er ude for.. jeg har 2 stk happauge hvr-1300 hybrid tunere.. og jeg kan ikke finde de digitale kanaler som vore fælles antenne sender ud på kanal s9 (161,25) og s10 (168,25) Eller er der nogle fif til hvvordan jeg får dem fundet.. hverken mce eller wintv2000 kan finde nogle digitale kanaler.. Eller kan det så bedre betale sig at jeg køber en antenne. eller andet? |
|
![]() |
|
![]() |
Du siger, at det bliver udsendt på S kanaler, de kanaler er beregnet til kabelTV, hvor de jo også bruges, men det er jo ikke frekvenser som bruges (må ikke bruges) til luftbårne signaler, så der er forklaringen jo nok at finde. DTT modtagere kan modtage frekvenser i VHF og UHF, men ikke kabel frekvenser. De findes ikke på modtagerne. det nærmeste jeg kan komme er 177 Mhz. (Kanal 5) |
|
|
|
![]() |
|
kenp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 561 |
![]() |
Så vil jeg fluks skrive tilmin antenneforening og bede dem om at flytte dem til nogle almindelige kanaler. Eller skal jeg så have en dvb-c tuner forat kunne modtage mine dvb-t signaler? eller andet? Men hvis de ikke vilflytte dem så må jeg jo sætte en antenne op selv om eg ikke må for min antenneforening/grundejerforening.... |
|
![]() |
|
![]() |
DVB-C udsendes normalt ikke på de frekvenser, de bruges til normale Analoge signaler i mange foreningers grundpakke, men man ved aldrig.? Ret en henvendelse til din forening og få en forklaring. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Fandt løsningen her: http://thegreenbutton.com/forums/thread/133114.aspx Fint billede, men jeg skal lige have fundet ud af hvorfor det hakker. |
|
![]() |
|
daddyd ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
![]() |
Jeg tror jeg har samme problem, men jeg har ikke rigtig nogen ide om hvad der står på The Green Button. Kan man downloade (evt. købe) noget software der kan gøre det for mig, eller skal jeg have andet hardware? I øvrigt: Min antenneforening har lagt det digitale signal ud på "VHF kanal 10, + lidt af kanal 11", de skriver senere at hvis man vil købe en set top box, så skal de nkunne modtage digitalt i "bånd 3". Læs evt. deres forklaring her: http://www.antenne.4400.dk/nyheder.php?sID=34 Jeg har en Acer E 360 med Hauppauge WinTv 88x tuner. Den burde kunne modtage DVB-T signal, men jeg har desværre ikke nogen stueantenne jeg kan forsøge med. Og så lige et spørgsmål til: Hvis jeg får det digitale signal til at virke, hvor svært er det så at skifte mellem en digital og analog kanal? |
|
![]() |
|
![]() |
Det er i virkeligheden ret simpelt. Gå ind på start og vælg kør, skriv her regedit. Find så den angivne sti HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\TV System Services, når du er her vælger du New og Key. Den skal du så navngive DigitalTVAutoTune. I den nye mappe laver du så endnu en ny Key og den skal så kaldes TS45-0. Herinde skal du så lave en ny DWordValue som du navngiver 1. Denne skal så have en værdi som du angiver med decimaltal til 212000000 som er den frekvens hvor dit antennelaug sender digitalt tv. Ring evt. og spørg dit antennelaug om det er præcis 212 MHz de sender den ud på eller evt. 212,25, da dette vil gøre at den ikke kan finde kanalen. Frekvensen skal altså angives helt præcist. Husk at passe på når du arbejder i registreringsdatabasen, tag evt. en back-up af den inden du går igang. Held og lykke.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |