recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Acer Aspire iDea 500 supercool
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAcer Aspire iDea 500 supercool

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fedthans Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Emne: Acer Aspire iDea 500 supercool
    Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 13:05

Har lige købt Aspire iDea 500 http://www.acer.dk/acereuro/page4.do?sp=page117&dau22.oi d=17328&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=5&a mp;CountryISOCtxParam=DK&LanguageISOCtxParam=da&ctx3 =46&ctx4=Danmark&crc=1768740390 hos TDC, det første indtryk var meget positiv, og meget spændene, alt var med trådløstastatur, msc fjernbetjening, HDMI kabel, DVI, konverter vga/dvi, samt dvi. lyd kabler, phonostik, m.m.

Jeg satte det til  en 37" Philips med Ambilight2 pixel 2 http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/tree/TV_GR_ DK_CONSUMER/FLAT_TV_CA_DK_CONSUMER/product/37PF9631D_10_DK_C ONSUMER/catalog.jsp?language=da&country=DK&catalogTy pe=CONSUMER&proxybuster=00CWR5PBWBGLJJ0RMRCSHQFHKFSESI5P #
Alt var klar til start skudet... jeg satte HDMI til, satte LCD til PC skærm.
Det kunne min skærm ikke lide da skærm opløsningen stod for højt, jeg var nød til at hente en skærm for at få opløsningen ned, da det var lavet så kørte den, hentet div. opdateringer via trådløsforbindelse, det spillede 130% alt kørte, alle kanaler blev fundet, min musik samling blev kørt på plads, og der var kun 10min. til Jack kom på skærmen, for den skulle optages, alt ialt tog det ca. 30min. at sætte op og køre klar..
Det eneste - ved mce er prisen 10 kilo, men så skulle jeg ikke samle det selv, der er en super Backup funktion med, så hvis det gå ned så tager det ca. 20 min. så køre det igen...
Støj, tja lidt er der da, men når musiken / filmen spiller så høre du intet vel:: Dette jeg nu har skrevet er på baggrund af 3 timers erfaring, så jeg vender tilbage med nye opdagelser med tiden...

mvh

Fedthans

Til top
risras Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2006
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 16:24

Hej Fedthans

Tillykke med dit nye media center ,glæder mig til en opdate af dine vidre erfaring med denne ikke mindst  tuner delen da den har været lidt diskuteret i dette forum.

Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Januar-2006
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 19:52

Hej

Ang. Idea's tuner del så er der kommet en opdateret driver som løser problemerne. Bare ring til Acer Support og de sender den på mail.

Så i kan roligt købe idea 500.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 22:48

Hej alle

Der var lidt af en krise i dag da jeg kom hjem fra arbejdet, min lcd skærm flimrede helt vild da jeg startet mce op.. øv hvad nu....  men det var nok den driver som >Søren omtalte der fik min dag redet, efter opdateringen kørte den igen... men det kostet opringning både til Acer, men også Philips.
Tuneren. køre rigtigt godt, men mit tdckabel tvt er lidt svingendne i kvalitet, jeg venter på at DB kommer og ligger fiber ind i ejendommen, så kan jeg først rigtig teste den, men som det er nu er kvaliteten den samme om det er tv´s tuner eller mce tuner.
slut for i dag.

mvh
Fedthans

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 21:44

Køre nu på 2 dagen, og jeg har ikke fortrudt noget som helst, jeg har lige tygget tråd http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12483& PN=1&TPN=1 igennem, og det var meget nedslået kommentar der bleiver skrevet om Idea 500, har jeg vidst vidst at den tråd eksistere, var jeg nok mere tilbage holdende med at smide 10 kilo på bordet.

Men nu jeg har købt det er jeg faktisk glad for det, jeg kan ikke nikke genkendene på de problemer som der stå i tråden, jeg har godt nok ikke prøvet DVB-T, men det kommer nok en dag, og så kan det være problemerne kommer, men jeg er optimist og tror at der er kommet en driver som nok skal løse det / de problemer....

Status er på tunerdelen for mit vedkommende er, tilfreds... jeg køre HDMI i 1080I og det stå godt, men nogle af programmerne stå bedre ind andre, og det kan ikke være tuneren, men signalet fra TDC kabel...

Slut her fra

Fedthans

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 22:13

Lige en fodnote... Hvad er IR-blaster, og hvordan virker det, tænker på opsætning osv...

mvh

Fedthans

Til top
LeRoi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-September-2006
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2006 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af soren_b soren_b skrev:

Hej

Ang. Idea's tuner del så er der kommet en opdateret driver som løser problemerne. Bare ring til Acer Support og de sender den på mail.

Så i kan roligt købe idea 500.

Hvad hedder den driver?? Har også et Idea500 og har også "små" problemer med tuner.

Til top
LeRoi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-September-2006
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2006 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af fedthans fedthans skrev:

Lige en fodnote... Hvad er IR-blaster, og hvordan virker det, tænker på opsætning osv...

mvh

Fedthans

Det er til "topbox" osv. det vil sige den kan styre en selector.......ikke fedt :-)

PC Hvis du køber en "rigtigt" MCE remote kan du også styre lyd og tv. Har næsten det samme setup som dig dog et 42" TV

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2006 kl. 17:22
Til top
Bruger