|
Aktive højttalere til køkken |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Andromeda
Guld medlem Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-December-2015 kl. 11:56 |
Har længe overvejet at få lyd i køkkenet og da Chromecast audio (CA) er kommet på banen, er det blevet en nemmere opgave, da jeg samtidigt vil kunne spille samme lyd i stuen. Tanken er at få en CA til surround processoren i stuen, så der kan afspilles i 5.1 all stereo + en CA til et sæt aktive højttalere i køkkenet. Er der en nemmere løsning end denne? Har kigget på disse to sæt aktive højttalere; Scansonic s5-BTL (Føtex 1499kr!!) -optisk indgang -phono indgang -coax indgang :-) Audio Pro addon T12 (set brugt på nettet til 2300kr) -optisk indgang -phono indgang Hvilken højttaler bør jeg vælge? Er lidt skeptisk for Scansonic'en og det er nok mest den jeg ønsker kommentare på! |
|
dr_schlemer
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har et par sorte nuforce s3bt med ny aktiv enhed til salg. Halv pris, hvis det var noget. Http://m.dba.dk/hoejttaler-andet-maerke/id-1019908990/
|
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
Andromeda
Funktioner
Tak(0)
|
Andre må have fået samme idé herindefra 😂😂😂
|
|
Andromeda
Funktioner
Tak(0)
|
Tak Dr.
jeg overvejer dem! |
|
Bconrad
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg prøvede med en chromecast og det virkede rigtig fint, selvfølgeligt bedst med Android.
Min hustru har desværre iPhone, så jeg blev nødt til at finde noget med airplay i stedet. Jeg har derfor måske en chromecast audio Du kan købe hvis det har interesse. |
|
Andromeda
Funktioner
Tak(0)
|
Det kunne det sagtens have.
Hvad tænker du på pris? |
|
Andromeda
Funktioner
Tak(0)
|
Iøvrigt bconrad;
Har selv Apple over hele linjen. Men mener ikke der er et problem som sådan ved brugen af Chromecast eller eks. Apple tv. |
|
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har købt et set Argon Octave a5 i Hifikluben, som jeg bruger i mit køkken-alrum. De leverer strøm til min Chromecast Audio via usb-stikket, og højtalerne tænder selv når jeg starter et stream, og slukker et stykke tid efter streamet er stoppet. Og en anden vigtig detalje er, at spiller ret godt. Jeg bruger for øvrigt en Ipad til at styre det med.
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er et sæt avi adm 9.1 til salg for 3500 her på siden. De er vist klasser over det der er nævnt i denne tråd.
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
Andromeda
Funktioner
Tak(0)
|
Fandt alligevel et sæt Scansonic. De har de tilslutningsmuligheder der skal til og prisen, 1499kr ,kan ikke gå galt.
De skulle først bestilles hjem, så har dem i weekenden. Sagen er den at der skal lys i køkkenet samtidig med stuen spiller. Hvis de ikke lyder godt, må de byttes. Anmeldelser lover god lyd ... |
|
Andromeda
Funktioner
Tak(0)
|
Lyd*
Men også lys, når vi nu er ved det... Har fået sat HUE op i alle rum. (Det fedt) |
|
Andromeda
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilke input bør jeg vælge på Scansonic'erne med Chromecast Audio sat til?
Hvis jeg vælger optisk; Så bruger jeg Scansonic's interne DAC. Hvis jeg vælger phono; Så bruger jeg Chromecast Audio interne DAC. Glædelig jul |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |