recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor erfarring
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor erfarring

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
T-Mann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-September-2014
Sted: DK
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Mann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor erfarring
    Sendt: 02-December-2015 kl. 18:31
Hej

Kunne godt tænke mig at høre om hvad i har af erfaring med Sony's VPL-HW40, HW55 og HW65?

En ting er at læse en masse profesionelle reviews. Men andet er at høre folks ærlige mening fra deres stuer og "Bio Rum"

Ved at HW55 er stille og roligt på vej ud. Men skal man hoppe på den i stedet for HW65.

Der er med garanti nogen med en masse projektor erfaring her.

på forhånd tak. :)
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 21:01
Der har på det sidste været en masse skriveri på div fora rundt i verden om panelerne i SONY projektoere ældes meget hurtig og mister deres on off kontrast. Måske værd at studere.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 08:52
Jeg har haft mange forskellige projektorer i mellem klassen
nu har jeg så haf tVPL-HW40 i et års tid og den er den bedste projektor jeg
har haft og dejlig stille.
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2015 kl. 13:52
Sony VPL-HW40ES er en lækker projektor. Dens sort-niveau er ikke på højde med HW55.

Jeg har en hvid stue og en hvidt lærred med gain 1.0. Så der er sort ikke kuldsort. Det er kun et "problem" i mørke scener. Når der er en god blandning af lys og mørke på billedet, så er kontrasten så høj, at sort ser sort ud.

Brug så lidt lense shift som muligt. Jeg bruger max lense shift nedad og det giver en svag buge i bunden af billede, hvor hjørnerne er 1 cm længere nede en centrum.

Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu