recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony udsætter updatering - igen...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony udsætter updatering - igen...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jhjelholt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Februar-2008
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjelholt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony udsætter updatering - igen...
    Sendt: 02-December-2015 kl. 16:40
Faldt lige over denne dateret 30. Nov. 2015
http://www.sony.dk/support/da/content/cnt-hn/prd-tvhc/android-tv-features-update-roe/KD-49X8305C
Så nu når mit fine nye Sony næsten at fylde 1 år og kan stadig ikke bruge optage funktion.
Det er simpelt hen for ringe Sony!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 17:01
Retur til forhandleren med skidtet......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 13:41
Hvis det er en funktioner eller andet, der ikke fungere i henhold til de aftalte (specifikationer) på aftaletidspunktet, så er der tale om en mangel. Denne kan du reklamere over, med henblik på at hæve handlen, og få dine penge retur.

Jeg vil tro sådan en sag tager omkring et par minutter,  når Sony skriver:
"Vi er klar over, at visse funktioner eller services til vores nye TV-modeller endnu ikke er tilgængelige eller ikke fungerer som tilsigtet, og vi undskylder for forsinkelsen"

En sag vil nok tage længere tid end et par minutter. Men den er jo nærmest selvforklarende, og burde kunne løses hurtigt.
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 14:04
Jeg tvivler på, at man får lov til at sende skidtet retur, når nu Sony har taget forbehold for at visse funktioner først implementeres senere.
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Krjstoff Krjstoff skrev:

Jeg tvivler på, at man får lov til at sende skidtet retur, når nu Sony har taget forbehold for at visse funktioner først implementeres senere.

Derfor formulerede jeg det som jeg gjorde. (det skal være en funktion der skulle virke på aftaletidspunktet).

Når det så er sagt, så er jeg ikke sikker på, at Sony har så god en sag i deres forbehold, når tiden går så langt som op til 1 år, måske endda mere. Faktisk vil jeg næsten påstå, at de får nok ikke held med at skrive sig ud af denne handel på denne måde. Så kan man jo tage forbehold for alt funktionelt i ethvert produkt. Og det er bestemt ikke meningen med købeloven!

EDIT...
Spørgsmålet er også ret interessant i henhold til reklamationsretten. For funktioner der først implementeres senere, hvornår gælder reklamationsretten så?

Faktisk har jeg slet ikke tænkt over dette scenarie, før nogen skriver om det nu. Kunne udvikle sig virkelig interessant.

Redigeret af Kandersen - 03-December-2015 kl. 14:15
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 14:22
men kommer der så enopdatering inden den 8?
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Donkey87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2015
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Donkey87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 14:42
Kan ikke se der er noget at diskutere. Den ene netbutik efter hinanden sælger sony fladskærme, hvor specifikationerne siger: "twin tuner" & "Usb-optagelse".

Så længe de ikke retter specifikationerne til, eller laver en "OBS" beskrivelse ved produktet, så ligger den lige til højrebenet. Heldigvis. 

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Donkey87 Donkey87 skrev:

Kan ikke se der er noget at diskutere. Den ene netbutik efter hinanden sælger sony fladskærme, hvor specifikationerne siger: "twin tuner" & "Usb-optagelse".

Så længe de ikke retter specifikationerne til, eller laver en "OBS" beskrivelse ved produktet, så ligger den lige til højrebenet. Heldigvis. 

Ja, så mangler vi bare, at disse netbutikker/forhandlere henviser til Sony´s (producenten) "forbehold", når en forbruger reklamere over produktet. Så kører Bilka-møllen endnu engang.

Det er sgu efterhånden sørgelig underholdning, på forreste række!

Til top
Donkey87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2015
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Donkey87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 15:34
Ja. Det er ikke sikkert der kommer en hurtig afgørelse, men til gengæld er jeg ret sikker på udfaldet. 
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af Donkey87 Donkey87 skrev:

Ja. Det er ikke sikkert der kommer en hurtig afgørelse, men til gengæld er jeg ret sikker på udfaldet. 

Mente det også som, at der burde komme en hurtig afgørelse.

Ellers enig!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu