|
Waoo IPTV - egen router (ubiquiti edgerouter) |
Besvar |
Forfatter | |
mazedk
Junior bruger Oprettet: 05-Oktober-2011 Status: Offline Point: 26 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 12:41 |
Nogen der har erfaring med at få IPTV til at rende igennem sådan en fætter?
Jeg har fundet følgende links: http://community.ubnt.com/t5/EdgeMAX/Multicast-IPTV-on-Edgerouter-pro/m-p/862330#U862330 + http://peter.binderup.dk/waoo-fiber-og-egen-router/ men syntes ikke jeg kan få det til at spille helt. Jeg kan se noget multicast trafik der render igennem routeren. Men der kommer ikke noget billede frem på waoo TV boxen - menu virker fx fint. |
|
mazedk
Funktioner
Tak(0)
|
Har lavet følgende:
protocols { igmp-proxy { interface eth0 { alt-subnet 0.0.0.0/0 role upstream threshold 1 } interface switch0 { alt-subnet 0.0.0.0/0 role downstream threshold 1 } } } jf. første guide, men resultatet er som ovenfor beskrevet. |
|
mazedk
Funktioner
Tak(0)
|
nå, har gravet lidt mere og ligner/lyder til at der mangler at blive forwarded dhcp option 66. Dog skal jeg lige have sniffet lidt på trafikken på bredbånd nord ift. hvilken ip jeg skal sende requestet efter tror jeg :)
|
|
AndHan
Ny bruger Oprettet: 07-December-2013 Sted: Norge Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fik du det til at virke?
Hvis du gjorde, så er jeg meget interesseret i at høre hvad du måtte gøre :)
|
|
mazedk
Funktioner
Tak(0)
|
Desværre ikke rigtigt.
Der mangler stadig et eller andet, det er meget muligt at det enten er mig der ikke har helt styr på multicast, eller bare ikke har styr på ubiquiti routeren. Så vidt jeg kan se, så kommer multiast strømmen igennem routeren og ind på den port hvorpå jeg har sat waoo boksen. Men der kommer intet kanal billede på TV skærmen :( Havde håbet på at der var andre der havde rodet med det, men kan ikke rigtig få fat i nogen :( |
|
AndHan
Funktioner
Tak(0)
|
Interessant.
1) Hvordan har du bekræftet at multicasten går ud til Waoo boksen? 2) Har du brugt show ip multicast mfc? Joiner Waoo boksen multicast gruppen? 3) Har du sniffet på trafikken fra Waoo boksen, helt fra du tilslutter den edgerouteren til du mener den fejler?
|
|
mazedk
Funktioner
Tak(0)
|
1 + 2)
via show ip multicast mfc. Når waoo boksen ikke er tilsluttet er der intet i listen. Når jeg tilslutter den så begynder der at tikke multicast info ind når jeg laver kommandoen. 3) ja, har sat en capture op, men syntes ikke jeg fik så meget brugbart desværre. Jeg kan dog ikke helt finde ud af, om det er en fejl der grunder i at boxen ikke får en option "et-eller-andet" tilknyttet når den booter via min dhcp server. Som Peter Binderup gør i hans guide. |
|
AndHan
Funktioner
Tak(0)
|
Aha. Det lyder sandsynligt at Waoo boksen har brug for en DHCP option i forbindelse med fx. konfiguration, software, krypteringsnøgler mm...
Har du prøvet at sniffe med Waoo boksen direkte i den router som Waoo leverer? Du kan sikkert sætte edgerouteren ind i mellem som switch (eller bridge) og bruge tcpdump på den....
|
|
mazedk
Funktioner
Tak(0)
|
Nej det har jeg desværre ikke fået gjort endnu. Tænker at sætte en span port op i en switch i stedet men det kræver lige at jeg får det gjort.
Men ja, tænker at det er den option 63 (mener jeg det er) der mangler. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |