|
RXV-673 + Dali Ikon 6 MK2 (YPAO) |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
loland
Junior bruger Oprettet: 19-Januar-2012 Status: Offline Point: 36 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 04-December-2015 kl. 17:35 |
Hej!
Jeg har købt mig et par fine Dali 6 og bruger dem sammen med Yamaha RXV-673. Jeg har også Ikon subwooferen fra Dali sat på forstærkeren. Mit spørgsmål er om nogle har erfaringer med Yamahas YPAO funktion. Jeg har kørt denne igennem et utal af gange, og kan læse mig frem til den korrigerer for reflektioner osv. forårsaget af rummet. Problemet er bare at jeg synes det ødelægger lyden fuldstændigt i højtalerne. Yamaha har nogle EQ settings kaldet "FLAT" "NATURAL". Flat er utroligt skinger i lyden og bassen er meget svag og det virker som om en masse toner ikke kommer med. Natural er modsat meget mudret i lyden og diskanterne er tonet helt i bund, og bassen er stadigvæk svag. Ved at vælge "through" slår man det hele fra, og her spiller det bedst, men igen er diskanterne meget tydelige. Jeg er helt med på at IKON serien er meget "diskantet", men hvis nogle har nogle manuelle settings som de kan anbefale vil jeg meget gerne prøve dette, for har ikke synderligt meget forstand på de forskellige frekvenser osv. ( se dette billede: http://www.audioholics.com/av-receiver-reviews/yamaha-rx-a2020-aventage/speakerassignability.jpg) Alternativt er det måske en ny reciever der skal til? Jeg hører mest rock og metal skal det også lige tilføjes, og det er især til metal det nogle gange kan blive så skingert at det gør næsten helt ondt i ørene :) Håber der er nogle med god erfaring med yamaha receivere der kan komme med nogle tips :)
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19467 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu har du vel ikke vinklet dem ind mod lyttepositionen?
Klaus |
|
loland
Funktioner
Tak(0)
|
Naturligvis! :)
|
|
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3787 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ikke vinklet dem ikke😏?
Når det er sagt så syntes jeg aldrig ypao har gjort noget godt.. Foretrak altid passthrough eller hvad det hed. Husker det ikke:) |
|
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv through og derefter pure direct.
Meeeen det er heller ikke en voldsom stærk receiver til et par gulv modeller. |
|
loland
Funktioner
Tak(0)
|
Den står da opgivet til at være:
7-channel 1,050W = 150W x 7 (4 ohms, 1 kHz, 0.9 % THD, 1 ch driven [European Model]) 630W = 90W x 7 (8 ohms, 20 Hz-20 kHz, 0.09 % THD, 2 ch driven) 1,050W = 150W x 7 (8 ohms, 1 kHz, 10 % THD, 1 ch driven, JEITA) Burde være rigeligt til et par ikon 6, de skulle da vidst ikke være så strømkrævende igen. Problemet med pure direct er at min subwoofer bliver slået fra i den mode!
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19467 |
Funktioner
Tak(0)
|
De der 1050 W i 8 ohm er jo også rent teoretisk ved at måle en kanal ved 10% forvrængning og så gange med 7 kanaler.
For øvrigt, spiller de ikke fint nok uden subben? Klaus |
|
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis den slår sub fra, hvor har du sat crossover så?
|
|
loland
Funktioner
Tak(0)
|
Det er naturligvis noget tamt uden subwooferen i pure direct. |
|
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
Den slog heller ikke sub fra da jeg havde Yamaha ved pure direct.
Og øvrige kansler er også sat til 80hz crossover? |
|
loland
Funktioner
Tak(0)
|
Mine speakers står til large ...
Det kan være derfor?
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Jeps Klaus |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |