recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS/SONOS og selvmord pga Itunes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS/SONOS og selvmord pga Itunes

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAS/SONOS og selvmord pga Itunes
    Sendt: 07-December-2015 kl. 19:19
Hej folkens

nøj jeg håber der er en eller flere kloge hoveder, som vil kunne hjælpe her...

Jeg har kigget på diverse guider på nettet og den ene siger højre den anden venstre og jeg er bare blank...

NÅ, situationen ridset op er...

Har købt Sonos
Har en Synology 213+
Har You see music
En helvedes masse ripped musik på PC/NAS
En ny PC uden meget plads på c drevet, hvor musikken gerne skulle ligge

En lyst til at kunne bruge vores rippede musik på vores apple enheder. Før har jeg lagt meget af det på diverse via Itunes. Der kunne jeg jo godt tænke mig at have det på NAS'en. Herfra kan man vel udenfor og inde i huset kunne spille det? Pt har jeg blot brugt NAS, som nærmest ekstern Hard disk. Aldrig fundet en gut der kunne komme forbi og lige tegne, fortælle og sætte op hvad nu der var godt. Ja I know...skidt!

Jeg er ligeglad med evt gamel playlister osv. Jeg kan godt lave nye her og der til familien. Men det med gamle library og smide over på NAS kokser bare. Der kommer f.eks 20000 playlister. Har slettet, begyndt forfra osv. jeg fatter hat af det Apple har lavet her. Synes virkelig ikke det er optimalt og tænker om man nu med Sonos i huset ikke skulle have det hele på NAS og så kan alle fange hvad de vil der.

Ved godt at Yousee musik nok burde bruges i stedet, men nu er utallige cd'er rippede, så det er vel fair nok eller andre ideer/forslag?

Håber det giver mening.... vil egentlig bare gerne have mulighed for med/uden sonos i hus og udenfor at kunne tilgå musik der er ripped. Samtidig med vi udnytter yousee musik.

Grotesk så bøvlet det Apple er lige her, forstår jeg ikke, men kan jo være mig...Dead
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 20:02
Det et vel bare at flytte dit iTunes bibliotek over på NAS. Det tager ikke mange minutter.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 20:14
Hvorfor ikke bare droppe iTunes og kopiere filerne over manuelt på NAS'en? Det har jeg da gjort og jeg brugte også iTunes til at rippe alle mine CD'er.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 08:09
Og find så en app, der kan afspille filerne direkte fra netværksdrevet, fx Evermusic eller lignende.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 08:33
se nu begynder der at komme lidt :-)
filerne har jeg smidt på NAS i en musik folder. Men hvis jeg afspille i musik app fra Apple eller andre skal Itunes vel bruges? Eller er det kun andre der kan det som HuntieDK skriver?

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 08:39
Skriver du ikke, at du bruger Sonos? HVad er det så for en App du har brug for?

Til afspilning af lokal musik på dine enheder har Synology en app, der kan bruges, hvis det er dét du vil.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 08:50
i huset er som sådan ingen problem, men vil jo gerne finde musik på lokale enheder og diverse playlister der. Der regnede jeg med at skulle bruge playlister lavet via Itunes.
Udenfor huset vil jeg stadig gerne have mulighed for at smide noget musik på Ihpnes eller Ipads fysisk ELLER meget bedre kunne fange dem på NAS drevet(men går ud fra man skal være på nettet der) så bliver det jo kostbart i udlandet m.m.

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 08:58
For at se din lokale musik uden for hjemmet, så skal der åbnes for din router. Jeg vil anbefale dig, at du gør dig selv MEGET klart hvad du derved åbner for at mulige udefrakommende angreb FØR du gør dette!

Dine playlister fra iTunes vil jo nok linke til den gamle placering af musikken, så hvis du blot har kopieret filerne over på din NAS, så vil de gamle playlister med stor sandsynlighed ikke virke mere.
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 09:15
Nogle apps tilbyder også download, så du kan ta' de seneste hits med på telefonen

Hvis du gerne vil streame direkte fra et netværksdrev på din NAS, kommer du nok ikke uden om at finde en app til formålet. Et alternativ kunne også være en upnp-player app og en upnp-server på din NAS.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 09:19
lyder til streaming på NAS er no go uden for huset også helt ok. Men så vil jeg gerne kunne smide playlister lavet, fra EKSEMPELVIS Itunes på Iphone og høre der. F.eks til løbe tur og rejser osv.
Gik bare helt galt på Itunes da jeg flyttede over. Har forsøgt at slette Itunes libraries her og der og starte forfra, men synes ikke nogle af guiderne virker. Havde ikke været et større problem hvis C drevet på den nye PC havde større hukommelse, så havde jeg ladet alt musik blive i Musik folderen der som før, men med ny PC med SSD HD er der ikke plads. Så tænkte jeg at NU skulle alt musik væk fra PC og over på NAS. Det var så bare slet slet sleeeet ikke så lige til....

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2009
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 10:33
Er det ikke bare at lade din synology være ITunes server, det er den nemmeste løsning til dine IPhone og Ipad. Jeg ved ikke om synology kan ses af af Sonos. Og så bruge yousee musik udenfor huset!
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

Er det ikke bare at lade din synology være ITunes server, det er den nemmeste løsning til dine IPhone og Ipad. Jeg ved ikke om synology kan ses af af Sonos. Og så bruge yousee musik udenfor huset!

At lade en NAS være ITunes server afhjælper jo ikke problemet med at musikken ønskes tilgængeligt OFFLINE ude af huset.

Løsningen er, som tidligere beskrevet, flyt filerne over på NAS'en, og skift biblioteket i ITunes til at kigge på NAS'en i stedet for C-drevet.

Løsningen er endda beskrevet på Synologys egen hjemmeside:
https://www.synology.com/da-dk/knowledgebase/tutorials/521

mvh

Kristian
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu