|
TrueHD/DTS-HD via analoge inputs |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-December-2015 kl. 15:25 |
Hejsa,
jeg skal først beklage hvis dette har været oppe at vende før, men jeg kan IKKE få søgefunktionen til at fungere!! ![]() Jeg har en ældre basse af en Pioneer receiver - denne : http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=11272253271939017 som ikke har de nye HD-lydformater, såsom TrueHD og DTS-HD Master. En ny receiver er ikke lige på budgettet i den kommende fremtid. Er det korrekt forstået, at hvis jeg anskaffer en Blu-Ray afspiller med intern dekoder samt 7.1 analog out og kobler den til Pioneer's 7.1 inputs, så vil min Pioneer spytte HD-lyd ud?? Og hvis ja, er der nogle mærkbare ulemper ved dette?
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja det burde fungere fint..
|
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Fedt! Men, eftersom det ikke længere er digitalt hele vejen, mister jeg så en masse rent kvalitetsmæssigt?
|
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4116 |
Jeg tvivler, at du vil kunne hører forskel.
Der er lige så mange andre faktorer der spiller ind. Det kommer jo an på, hvad der bruges til at decode og ens forstærker. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Jeg kan desværre ikke udtale mig om lydforskellen på 7.1 analog kontra HDMI da jeg ikke selv har testet det, men i teorien burde der ikke være den store forskel. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Du vil sikkert også være hårdt presset med at finde en BD afspiller i dag som har Analoge tilslutninger, specielt 5.1. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
flex195 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 459 |
Nye og ældre Oppo samt Cambridge afspillere har analoge ud, så det burde ikke være noget problem at finde en afspiller.
|
|
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design |
|
![]() |
|
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
Problemer er at de højst sandsynligt ikke vil spytte nyere formater ud end muligvis DTS. De tabsfrie formater er "no go" pga. kopibeskyttelse.
Desværre, for teknisk set burde der ikke være en begrænsning overhovedet. Redigeret af HenrikStevn - 08-December-2015 kl. 15:59 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Du vil sandsynligvis kun gå glip af basmanegement og dial norm, ved at dekode i afspiller og sende videre analogt. Hvordan det lyder, afhænger meget af reciever og dens indstillinger.
DTS HD MASTER, TrueHD, og PCM vil fungere. Redigeret af Kampus - 08-December-2015 kl. 16:06 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
DTS vil den nok kunne, har haft en DVD afspiller med Analog 5.1, på den kunne der afspilles med DTS. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Tak for alle svar!! Hmm, "Radiomanden" har faktisk en meget god pointe, for afspillere med analog-udgange lader til at være faset ud, sikkert fordi alle har HDMI i dag. Og at købe en Oppo eller Cambridge virker lidt dumt, så kan jeg lige så godt bruge pengene på en ny receiver
![]() Men jeg må lede lidt, evt. efter noget brugt.
|
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4116 |
Du kan prøve at checket denne liste:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1WCQXTmVXWSmJbOc87P-TiVxmq0laSAzCU7-SGv_u9KU/edit#gid=914088656 Så kan du finde afspiller der har analog out. Det burde være en Philips BDP7200. Den kan fås på DBA til 200: http://www.dba.dk/blu-ray-afspiller-philips/id-1017562028/ (Jeg er ikke sælger) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |