|
Soundbar anbefaling |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Krohndehli ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-November-2010 Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-December-2015 kl. 19:27 |
Hej derude. Har købt nyt tv og skal derfor have fundet mig en soundbar, har overvejet en sonos, men har lidt grubler over at den ikke kan modtage dts. Derudover har jeg kigget på en harman kardon sb 35.
Mit budget ligger på Ca 6000. Er træt af alt kabelrodet så enten skal det være en soundbar eller en soundbase. Et komplet 5.1 løsning er ikke en mulighed. Men lad mig høre jeres forslag \ anbefalinger. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jo en stor fordel at den har ARC, da det må formodes at det ukendte TV har det, e.v.t. af samme fabrikat som TVet, for bedre lyd måske også en hvor der er en SW med til. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
I første omgang syntes jeg måske ikke du skal bekymre dig så meget over DTS på en soundbar.
Men hvorfor ønsker du soundbar? Jeg spørger fordi jeg selv i sin tid gik fra surround til soundbar. Jeg fandt hurtigt ud af at en god aktiv højtaler havde været bedre. Den har bare større enheder, men den prøver til gengæld heller ikke at simulere noget som helst:). Soundbar kan give et ret flot bredt lydbillede i front, men er virkelig kedelig til musik. En sb35 syntes jeg personlig ikke er der halve værd den koster. Som jeg har skrevet i andre indlæg så ville jeg selv i din situation vælge Sonos hvis det SKAL være soundbar. Ellers havde jeg helt sikkert taget en zeppelin wireless. Den vil levere så meget mere lyd. Ikke den konfuse lyd soundbars stræber efter. Men en langt mere fyldig central lyd. Går pt selv med overvejelser om et sæt aktive stereo, som allivel vil være det absolut bedste for musikken og bestemt heller ikke dumt til film mm |
|
![]() |
|
Krohndehli ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-November-2010 Status: Offline Point: 6 |
Jamen har faktisk købt en Sony x850 55". Er egentligt også mest hooked på sonos, meningen er faktisk bare soundbaren skal bruges til tv / film da jeg i forvejen har 2 play 5
|
|
![]() |
|
De 5 højtalere som jeg har i mit nuværende setup synes jeg fylder for meget + der er ikke rigtig plads i det nye hus
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |