|
Hvilken Chromecast |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-December-2015 kl. 10:17 |
Jeg skal bruge en chromecast og er lidt i tvivl om det skal være en Cromecast 2 eller en Chromecast Audio. Den skal tilsluttes en surround receiver og skal gerne være så nem at betjene som muligt. Lydkvaliteten er ikke så vigtigt da jeg har en squeezebox til daglig streaming, så det er også ligegyldigt med multirum. det er mere til fest hvor folk på et eller andet tidspunkt vil afspille lyd fra youtube. Hvilken af de to har det bedste (nemmeste) interface til musikafspilning?
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
CC Audio er jo til diverse musik tjenester, og de andre CC er til Video tjenester. YT er jo en Video tjeneste og virker ikke på CC Audio. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Hvis din receiver har optisk indgang, så ville jeg tage CC-audio. Med opgraderingen kan den tage 24/96, og der findes et plugin til LMS, som kan bruge CC som en Squeezebox!
Jeg har dog ikke selv testet, da jeg endnu ikke har taget mig sammen til at købe en CC-Audio, men efter opgraderingen, så går der nok ikke mange dage....
|
|
miri
|
|
![]() |
|
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Er du sikker radiomand. desværre har du mere end en gang givet mig råd som har vist sig at være direkte forkerte.
|
|
endnu en hifi-flygtning
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Har været inde andre steder på nettet og se på det, og der har været skrevet at det ikke er tilfældet. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
det må jo blive en CC 2
|
|
endnu en hifi-flygtning
|
![]() |
|
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
Jeg vil da tro man kan spejle yt ( lyd ) til chromecast audio - det må der være en der kan svare på..
|
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
![]() Jeg havde ellers tidligere læst: |
|
miri
|
|
![]() |
|
Ja, det var bl.a den første du linker til, samt en anden jeg læste, at der ikke var understøttelse af YT på CC Audio. |
|
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Mon ikke man skal abonnere på YouTube Red for at det virker. Hvis man har abonnement på det, spiller musikken nemlig videre, når man slukker skærmen på sin telefon/tablet. Så måske det også vil virke med Chromecast Audio.
Men hvis ikke du vil betale til det abonnement, så er det den almindelige Chromecast du skal have og så tilslutte den i din forstærkers HDMi-port. Du behøver ikke at have gang i Tv'et for at det skal virke.
|
|
![]() |
|
YT Red er ikke i DK endnu, så det skal ske via en VPN fra et land hvor det fås, det må vel være US. |
|
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Doh! Det havde jeg sgu ikke set :-P
Men hvis OP har en receiver med HDMI, så ser jeg heller ingen grund til at købe Chromecast Audio. Slet ikke, når prisen er den samme.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |