|
Virker TCL TV ikke? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Strange
Guld medlem Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-December-2015 kl. 01:30 |
Hej
Jeg har netop bestilt et vanvittigt billigt 55" i Elgiganten til mine forældre i julegave. Det drejer sig om et TLC tv til. Nu sidder jeg og nærlæser specs og ser at der er en boks hvor der står: Digitalt TV (Danmark). Her står der at det er godkendt til YouSee blandt andet - men ud for Stofa står der nej. Betyder det virkelig at det ikke vil virke hos mine forældre fordi de har Stofa som udbyder???? Jeg håber virkelig I vil hjælpe mig her. |
|
Strange
Funktioner
Tak(0)
|
Med til historien hører, at deres nuværende TV ikke har C tuner, så de har også en Stofa Box.
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Selvfølgelig vil det da virke, så det tilslutter du bare. Der er da mange modtagere der ikke har stempel fra hverken den ene eller den anden udbyder, men det ved modtagerne jo ikke så de virker bare. Som f.eks alle de Recordere der er købt i Tyskland, og bruges på diverse udbydere, det er jo ikke Nordic modeller, og er derved ikke godkendt af DK udbydere. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Strange
Funktioner
Tak(0)
|
Tusind tusind tak! Du har lige reddet min dag!
Jeg synes bare det er underligt at skrive at det eksempelvis er YouSee godkendt, men ikke Stofa osv. Det er forvirrende. Men hvad betyder det egentlig? |
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2353 |
Funktioner
Tak(0)
|
http://digitalt.tv/stofa-approved/
|
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilket egentligt er noget pjat, og forvirrende, er det en Nordic model, så er enheden jo brugbar her i landet, og skulle jo derved ikke have behov for yderligere godkendelser. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Strange
Funktioner
Tak(0)
|
Ekstremt forvirrende og helt unødvendigt. Jeg tænker at når en som mig der har interesse i tv ig hvad der sker på de fronter, må folk der blot skal have et tv blive ekstremt forvirrede.
Kender I til TCL? Jeg kan forstå at de hidtil har produceret for både Thomson og JVC m.fl. Nu er de så klar til at kalde sig TCL i Europa også og ikke kun i østen. Håber lidt at se dem lave nogle endnu større skærme - eksempelvis 65". Det kan man måske også forestille sig, da de eksempelvis har lavet 65" Thomson. Kigger jeg på deres side TCL.com er det største jeg finder dog under 60" tommer. |
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
TCL er et rent Kina produkt, Philips, Thompson og andre er overtaget af dem, og er derved kun et klistermærke. |
|
|
|
sd2100
Super bruger Oprettet: 17-Oktober-2008 Status: Offline Point: 306 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, Philips er overtaget af TPV Technology (TP Vision). TCL er foruden Thomson nok mest kendt for at levere elektronik til IKEAs tv-dele. |
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
De (IKEA) TVer er ikke kendt for deres kvalitet. |
|
|
|
Strange
Funktioner
Tak(0)
|
Det bliver spændende at se. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har faktisk en god fornemmelse af dem, jo mere jeg læser om dem. De er jo gigantiske og jeg tror det er vigtigt at huske på stordriftsfordele i denne sammenhæng. Blot fordi de leverer elektronik til IKEA tv, behøves det jo ikke være et dårligt produkt.
|
|
Strange
Funktioner
Tak(0)
|
... De har vist også overtaget JVC.
Redigeret af Strange - 17-December-2015 kl. 13:27 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |