|
Bitfejl / "problemer" mølholm antennelaug / Stofa |
Besvar |
Forfatter | |
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-November-2015 kl. 20:08 |
Det kan være sne eller bare kortvarige forstyrrelse, men i dag der har der været en del udfald på mit tv.. ligner dårligt antenne signal, men er lidt forvirret over hvad mine TV siger.
ifølge tv´ene i huset så er mit signal faktisk stabilt, men ved ikke om det er stabilt ringe eller bare normalt, der er pixeleringer til tider især på mit sony, men det er først i dag. Har Stofa Pakke 3 gennem Mølholm antenne forening, det jeg ikke helt forstår er hvad mine TV siger signal mæssigt Mit Samsung F6500 siger 98 % Signal styrke og bitfejl på 10-20 konstant. (vandt til 0 med alm tv) tv´et sidder i væggen med en 20 meter HIGH grade antenne kabel (75ohm), og er faktisk det tv der har det bedst lige nu, uden udfald, men viser sjovt nok bitfejl. Mit Sony siger lidt noget andet siger også styrke på 98 men kvalitet på 10-11 og har udfald, men det sjove er udfald ses ikke som ændringer på skalaen, den sidder i med 1/2 meter specielt "kabel" tv skærmet kabel har prøvet at bytte lidt rundt på Antennestik, og det ændre intet.. Bitfejl på en samsung betyder vel reelt at der er FEJL i signalet? Jeg ved ikke om jeg skal have fat i Stofa/mølholm, eller om det bare kan være noget periodisk pga. snefald.
|
|
uscallesen
Junior bruger Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det lyder som om der er problemer med signalet ihvertfald - som du selv er inde på er det svært at sige om det er selve forsyningen fra antenneforeningen eller internt i huset. Hvis du også har internet fra Stofa via Coax/Kabelmodem kan du prøve at teste lidt på din bredbåndsforbindelse - hvis den er påvirket er det sandsynligt at det er forsyningen ind i husstanden eller længere bagude i antennenettet den er gal.
Har du en antenneforstærker i husstanden (er typisk nødvendig hvis du har flere TV og megen kabelføring) ? Jeg kan ihvertfald forsikre dig om at dit TV signal ikke er påvirket af snefald ;-)
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Foretag målingen der hvor afleveringspunktet er, hvordan er det så der.? Hvis det stadig er lav og med Bitfejl, så er det udbyderen du skal have fat på. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |