recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bitfejl / "problemer" mølholm antennelaug / Stofa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bitfejl / "problemer" mølholm antennelaug / Stofa

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bitfejl / "problemer" mølholm antennelaug / Stofa
    Sendt: 22-November-2015 kl. 20:08
Det kan være sne eller bare kortvarige forstyrrelse, men i dag der har der været en del udfald på mit tv.. ligner dårligt antenne signal, men er lidt forvirret over hvad mine TV siger.
 
ifølge tv´ene i huset så er mit signal faktisk stabilt, men ved ikke om det er stabilt ringe eller bare normalt, der er pixeleringer til tider især på mit sony, men det er først i dag.
 
Har Stofa Pakke 3 gennem Mølholm antenne forening, det jeg ikke helt forstår er hvad mine TV siger signal mæssigt
 
Mit Samsung F6500 siger 98 % Signal styrke og bitfejl på 10-20 konstant. (vandt til 0 med alm tv) tv´et sidder i væggen med en 20 meter HIGH grade antenne kabel (75ohm), og er faktisk det tv der har det bedst lige nu, uden udfald, men viser sjovt nok bitfejl.
 
Mit Sony siger lidt noget andet
 
siger også styrke på 98 men kvalitet på 10-11 og har udfald, men det sjove er udfald ses ikke som ændringer på skalaen, den sidder i med 1/2 meter specielt "kabel" tv skærmet kabel
 
har prøvet at bytte lidt rundt på Antennestik, og det ændre intet..
 
Bitfejl på en samsung betyder vel reelt at der er FEJL i signalet?
 
Jeg ved ikke om jeg skal have fat i Stofa/mølholm, eller om det bare kan være noget periodisk pga. snefald.
Til top
uscallesen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uscallesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 18:10
Det lyder som om der er problemer med signalet ihvertfald - som du selv er inde på er det svært at sige om det er selve forsyningen fra antenneforeningen eller internt i huset. Hvis du også har internet fra Stofa via Coax/Kabelmodem kan du prøve at teste lidt på din bredbåndsforbindelse - hvis den er påvirket er det sandsynligt at det er forsyningen ind i husstanden eller længere bagude i antennenettet den er gal.

Har du en antenneforstærker i husstanden (er typisk nødvendig hvis du har flere TV og megen kabelføring) ? 

Jeg kan ihvertfald forsikre dig om at dit TV signal ikke er påvirket af snefald ;-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 18:33

Foretag målingen der hvor afleveringspunktet er, hvordan er det så der.? Hvis det stadig er lav og med Bitfejl, så er det udbyderen du skal have fat på.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu