recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MAC: sikkerhedskopi fylder meget
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MAC: sikkerhedskopi fylder meget

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: MAC: sikkerhedskopi fylder meget
    Sendt: 14-December-2015 kl. 16:04
Hej gutter tjekkede lige min lagerplads på min macbook.
se vedhæftet billede. den skriver at 49gb er sikkerehedskopi?
Jeg backupper min mac til en NAS via timemachine, så burde der vel ikke ligge sikkerhedskopi på computeren også? og slet ikke så meget..

nogen som ved hvordan jeg kan frigør den plads?

Redigeret af rene49 - 14-December-2015 kl. 16:05
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 16:07
Vil tro du skal vælge ext HD til Timemachine
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 16:08
hvad mener du?
jeg kører jo backup til et netværksdrev (ekstern harddisk)
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 16:42
Det kan være din iPhone / iPad sikkerheds kopi.
Jeg havde samme problem, så flyttede den over på en ekstern disk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 18:02
der kan desværre være situationer hvor den har forsøgt at synce til timemachine men ikke har kunnet få adgang fordi den ikke har været i huset, og så har den lagt backup på maskinen selv. jeg kan desværre ikke lige huske præcist hvorfor den gør det, men som Lahan siger. har man andre æwleprodukter koblet til, så kan de også lægge backups der - og husk at den også tager backup af ALLE apps :-)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 00:25
Din NAS skal være helt opdateret for at virke som Time Machine backup. 
Den protokol der bruges på NAS er ikke så hurtig til at opdatere som Mac OS X, så af og til vil det ikke virke.
Venlig hilsen
KB
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 07:14
SÅ det vll sige at hvis den ikke lige kan komme i kontakt med NAS'en, så dropper den bare sikkerhedskopien på computeren?
- Min NAS er fuldt opdateret, men da ikke sikkert den er den rette til jobbet. det er en WD Book live
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 07:23
Nej hvis den ikke kan se din disk, så fejler TM backup. Den ligger det ikke på din disk.

Du bør installere et program på din Mac som viser hvilke data der fylder samt hvor det er placeret.
Jeg vil stadig gætte på det er iPhone/iPad backup som fylder på din mac
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2010
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 07:34
Jeg bruger en synology NAS, og har ikke opdateret i over et år - Time machine virker fint, og tager back-up af 3 MAC's uden ovennævnte problemer.

Er I sikre på ovenstående eller gætter I ?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 07:41
For et par år siden ændrede Apple på TM. Dengang krævede det at man skulle opgradere sin synology nas til nyeste version.
Derefter var det ikke nødvendigt med flere opgraderinger.

Dog er det dumt ikke at opgradere sin synology nas. Mange brugere mistede alt deres indhold for nogle år siden, da hackere udnyttede et hul til at kryptere alt deres indhold.
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 08:01
Altså jeg det er ikke iPad eller iPhone. Har ingen iPhone og min iPad har aldrig været tilkoblet min bærbar. Computeren er en uge gsmmel. IPad tager sikkerheds kopi til icloud.
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vanderlay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 09:38
Jeg har på et tidspunkt haft samme problem (ikke relateret til NAS), og den løsning jeg fandt, var ganske enkelt at slå time machine fra og derefter til igen. Derefter var tallet langt lavere, og altså ikke blot fordi den havde slettet time machine, men fordi der synes at være en fejl i den måde, den i første omgang kommer frem til de tal.

Det virkede hos mig
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu