|
Bruge forstærker uden højttalere |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-December-2015 kl. 18:01 |
|
Jeg har et setup med en projektor og en forstærker i en lille reol, som kører frem når der skal ses film. Forstærkeren står i reolen med ledninger skruet fast. og højttalere sættes til hver gang med bananerne.
Jeg kunne til tider godt være doven og blot sætte hovedtelefoner til, specielt om aftenen når børnene sover. Er det problematisk at have et Par ledninger liggende uden at være tilsluttet højttalere, hvis Jeg bruger hovedtelefoner. Jeg vil jo helst ikke kortslutte det hele eller lignende. |
||
![]() |
||
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kan du ikke få nogen hun-dele som du kan proppe ledningerne af med? 😊
Jeg ville personligt IKKE have dem liggende med risiko for kortslutning. |
||
![]() |
||
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
|
Noget i den her stil du sætter på når du tager dem ud af højtalerne.
https://m.av-cables.dk/4606-bananstik-2/13350-bananstik-hun-roed-2/ |
||
![]() |
||
|
Beklager de mange enkelt svar, men er på mobilen og kan ikke redigere:
Hvis din forstærker har a-b knappen kan du også bare trykke a ud, såfremt de er sluttet til den. Altså så forstærkeren ikke er koblet til. 😊 |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3802 |
|
Det kan godt være, at jeg er helt gal på den, men er det ikke noget i den stil der sker, når hovedtelefoner isættes forstærker. Fronterne bliver jo koblet ud, når hovedtelefonerne tilsluttes forstærkeren. |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
|
Der var en fin mulighed og overkommelig i pris
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Det er jo det normale, at højttalere bliver afbrudt når stikket til hovedtelefon stikkes i. Men nu ved vi jo ikke hvilken forstærker OP har? Mener også at alle højttalere bliver afbrudt. Redigeret af Kampus - 15-December-2015 kl. 18:37 |
||
![]() |
||
|
Det er en ældre Denon 2312. Jeg prøver mig lige frem om den ikke slår det andet fra når hovedtelefoner sættes til.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Jeg ville bagpå reolen, lave et ophæng til kablerne og i midten af ophænget placere en 15 mm tyk HDF plade (MDF), hvori der er boret en række 5,1-5,2 mm huller, som bananstikkene kan sidde fast i, mens de ikke er i brug.
Så er kablerne sikret, så er stikkene af vejen og isoleret fra hinanden. Klaus |
||
![]() |
||
|
God ide. Jeg skal selvfølgelig bare lave et beslag, hvor jeg kan sætte stikkene fast. Det kan nemt gøres på arbejdets 3d-printer, så burde det være isoleret og af vejen.
Tak for inputs. Selvom det er en forstærker til 300 kr med ødelagt hdmi og netkort, så behøver jeg jo ikke brænde den af med vilje.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |