recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BIlligst Pre out
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BIlligst Pre out

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: BIlligst Pre out
    Sendt: 17-December-2015 kl. 22:08
Hej

Mine nye højtalere er bare de sejeste men jeg mangler at få en billigste løsning til pre out på minimum center og eventuelt surround kanalerne.

Min Linn Klimax DMS skal bruge en processor eller Receiver til HDMI passtrough

http://docs.linn.co.uk/wiki/index.php/HDMI_Setup

Miniums Krav er

1) DTS-HD Master Audio

2) Dolby TrueHD

3) Pre out på minium centeren

4) 4k pass trough

5) Billig

Billig fordi det skal være en midlertidig løsning indtil min Linn klimax Exakt bliver opgraderet til surround, kan gå fra 6 - 24 måneder.

Billigeste jeg kan finde er

http://tapeconnection.dk/product/yamaha-rx-v779-6251/

Men kan det ikke gøres billigere ? gerne noget brugt.

Hilsen Jonas Bojer

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 22:33
Den Yamaha du har fundet, er vist bedste bud. De er umiddelbart dem, der smider pre-out i den laveste klasse. De fleste andre skal lige en klasse eller to højere op.
Alternativt skal du finde en brugt, men de tidligere års modeller, var der ikke mange med HDMI 2.0 og HDCP 2.2 imellem.
Så ja, tror RX-V779 er eneste reelle bud.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Den Yamaha du har fundet, er vist bedste bud. De er umiddelbart dem, der smider pre-out i den laveste klasse. De fleste andre skal lige en klasse eller to højere op.
Alternativt skal du finde en brugt, men de tidligere års modeller, var der ikke mange med HDMI 2.0 og HDCP 2.2 imellem.
Så ja, tror RX-V779 er eneste reelle bud.

OKI og fjerner man 4k hvad er så buddet ? kan jo køre 2. HDMI direkte til skærm ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2015 kl. 00:18
Så ville jeg gå efter den billigste i Yamahas RX-V7xx serie du kan finde brugt. Jeg har selv en 771 som kan alt det du eftersøger, pånær 4K selvfølgelig. Sådan nogle burde gå for 500-1000kr.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 22:43

Så ville jeg gå efter den billigste i Yamahas RX-V7xx serie du kan finde brugt. Jeg har selv en 771 som kan alt det du eftersøger, pånær 4K selvfølgelig. Sådan nogle burde gå for 500-1000kr.

Lyder som en perfekt ide Linn har testet en Yamaha RX-V671 og det er jo lille broderen og den fungerede fint ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Lyder som en perfekt ide Linn har testet en Yamaha RX-V671 og det er jo lille broderen og den fungerede fint ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Ak de røg sku over 2500kr på ebay hver gang gider sku ikke give over halv nypris for noget gammelt, så jeg købte en sprit ny Marantz SR5010 håber den fungere til det HDMI pass trough jeg skal bruge ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu