|
Amazon.de - hong kong .... told? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-December-2015 kl. 23:19 |
Jeg var åbenbart lidt for "hurtig" her i julen, og havde et par småting jeg manglede.
Bestilte så på amazon, og stejlede lidt over den "LANGE" leveringstid. alt andet har jeg bare fået uden issues, da det jo er bestilt i Tyskland, men det her kommer fra Hongkong over London. det er noget rod ikke? det kommer til at koste en formue i fortoldning? det er et par headphone stands til 29 euro stykket og en converter til 70 euro til et sony objektiv.. hvad kan jeg regne med at komme af med?
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4749 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej.
Det står på Post.dk, men den er tilsyneladende nede. Men så vidt jeg husker skal du først lægge portoen til. Og så betale 25% i moms af det hele. Og til sidst betale et begyr til Postvæsenet på ca 150-160 kr. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1235 |
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Hmm. Jeg har ofte bestilt via Amazon.de og Amazon.uk
Her har jeg aldrig været fået noget fra Kina eller udenfor EU. Hvis varerne bliver sendt via et EU land skal de fortoldes her. Post Danmark udleverer ikke din pakke før der er betalt told og moms. Så hvis du har modtaget pakken kommer der ingen girokort. |
|
![]() |
|
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
Tit fortoldes varerne i London, og videresendes derfra.
Derfor vil du ikke komme til at betale ekstra. Jeg har flere gange handlet med firmaer belliggende i Hong Kong via Ebay, og de arrangerer det på den måde med et "mellemlager" i UK. Det må du da kunne læse i forbindelse med købet?, altså taxes osv.....
|
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Super.... så er jeg ikke SÅ nervøs..
kunne hurtigt se de blev dyre, især da der var 160kr bare i behandlings gebyr pr pakke.. og har købt SÅ meget over Amazon.de men burde have fatte det da jeg så at der var op til 20 dages levering.. det var også det mest sindssyge spænd.. du kan få varen fra 17 december til 7 januar.. .... :-D takker
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4749 |
Hej. Det er ingenting. Jeg har bestilt en SD Kortlæser fra Kina på eBay. Her er opgivet Estimated delivery Mon, Dec 21 - Tue, Jan 26 De store leverings spænd startede ca den 6. december. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2368 |
Kommer risikoen for told ikke lidt an på, om varen er købt af Amazon eller gennem deres marketplace? Jeg har ikke indtryk af, at Amazon har noget at gøre med evt. forholdning af varen hvis det er købt på marketplace.
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1235 |
Jo, hvis det er købt hos amazon har jeg aldrig oplevet noget, er det købt på marketplaze skal man være obs på hvor varen bliver sendt fra - bl.a. er der også en del fra nogle af kanaløerne.
|
|
![]() |
|
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
Enig, selvom det nok er for sent nu, så er jeg sikker på du kan finde told oplysninger m.m i forbindelse med købet. |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2822 |
Korrekt, hvis det er købt på marketplace har man slet ikke handlet med Amazon med med en sælger der blot sælger gennem amazon - Nøjagtigt som man jo heller ikke køber noget af eBay. Man skal kigge MEGET godt efter på amazon, for det er rigtigt mange varer de ikke selv sælger.
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2822 |
Da du holder dig under 1150kr kommer du ikke til at betale told, men kun moms og gebyr. Regenestykket er som følger Varens pris + porto x 0.25 + 160 = Det du skal af med før du kan få udleveret din pakke. Bliver pakken ikke fortoldet af Post Danmark, kan du sparer gebyret når du selvanmelder momsen.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |