recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips Hue scenarier
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips Hue scenarier

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips Hue scenarier
    Sendt: 19-December-2015 kl. 13:22
Efter indkøb af en Hue startpakke er jeg lidt nysgerrig på hvordan i har integreret det i jeres dagligdag.
Jeg har pt et par dim kontakter der hvor min eHue primært skal være i brug og det går ikke:)
Så jeg har smidt en i min stander lampe for at prøve det af. Jeg har blot købt lux pakken, da jeg ikke kommer til at rode med farver der hvor pærerne bruges pt. 
Dog påtænker jeg at købe en bloom til bag subwooferen i hjørnet.

Jeg har pt sat det op med min logitech Harmony remote således at lyset dæmpes til 15% når jeg har film og tv aktiviteterne i brug.

Thats it:). - hvordan har i andre brugt Hue?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 7187
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2015 kl. 13:40
Er selv lige startet med Hue.

Bruger det med farve som vågne op lys. Og godnat lys.

Men har planer om en del af lamperne i stuen skal skiftes så Hue kan være der.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2015 kl. 14:09
Som i et tidskema?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 7187
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2015 kl. 16:35
Ja som tidskema. Med et seneri som jg kalder solopgang og solnedgang
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-November-2013
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 09:29
du kan finde lidt inspiration på "If this then that" - ifttt.com
Her kan du sætte dine lys op til f.eks. At blinke, hvis du får en mail fra chefen, eller tænde, når dit netværk har registreret din telefon.

Redigeret af moremusic - 20-December-2015 kl. 11:13
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 09:30
rettet

Redigeret af moremusic - 20-December-2015 kl. 11:13
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 20:44
Jamen altså:) - tror lige min verden ændrede sig der;). Tak for indvielsen i ifttt. There is no end to the possibilities:)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 21:13
jeg er helt tosset med konceptet bag ifttt.
Da jeg havde Android, havde jeg bl.a, den opskrift hvor man får NASA's Picture of the day lagt ind som baggrundsbillede ind hver dag. Fedt :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 21:17
Haha genialt:)

Ja jeg kan virkelig se nogle sjove muligheder her også, ja og rent faktisk nogle praktiske også
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 11:46
Der er massere af meget praktiske ifttt opskrifter til hue.

'Tænd lyset ved solnedgang' 'tænd og sluk lys at random' integration til smappee, Facebook mail og en helvedes massere andre ting ...

Pas på med hue .. Det griber om sig.. Startede også med et startersæt alene for at teste integrationen til xbmc.. Nu er der 25 hue pærer og et par light strips i hytten ...
MORE BASS
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 687
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 12:49
Jeg har Hue i hele hytten, det lever sit eget liv... I hverdagene tænder vores nat lamper op om morgenen når vi skal til at vågne.
Lyset tænder når vi kommer hjem fra job hvis solen er gået ned. Og hvis jeg starter en film i biografen slukker lyset automatisk i biffen.!

Jeg har haft Hue tap dog syntes jeg ikke de var specielt fede, men nu er hue dim kommet og dem har jeg sat op over alt.! De fungere rigtig godt.! 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Jeg har Hue i hele hytten, det lever sit eget liv... I hverdagene tænder vores nat lamper op om morgenen når vi skal til at vågne.
Lyset tænder når vi kommer hjem fra job hvis solen er gået ned. Og hvis jeg starter en film i biografen slukker lyset automatisk i biffen.!

Jeg har haft Hue tap dog syntes jeg ikke de var specielt fede, men nu er hue dim kommet og dem har jeg sat op over alt.! De fungere rigtig godt.! 

Jeg tro vi kommer til at være lidt begrænset ift at gøre det rigtig smart. Min kæreste og jeg arbejder på forskellige tider af døgnet, så er ensartet mønster har vi ikke.

Men er sikker på vi stille og roligt får skiftet ud også.
Til vågelys om natten hos den lille og evt.
Svagt lys på toilet om natten og evt efter kl 8.00 kunne det være lidt skarpere:).
Er allerede glad for at den dæmper sig ved tv og lyser op igen efter endt brug:)
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu