recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS / PLAX / Beovision Avant 55
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS / PLAX / Beovision Avant 55

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Michel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAS / PLAX / Beovision Avant 55
    Sendt: 25-December-2015 kl. 20:22
Hejsa,

Jeg har et beovision avant 55, og har netop opdaget vidunderprogrammet PLEX, som giver mig adgang til trådløst at streame mine film fra min macbook til mit tv, uden det hakker eller fryser, og med et lækkert interface.

Jeg vil nu gerne drage mere nytte af denne mulighed, og har ladet mig hører at man kan bruge en NAS til dette.

Det jeg egentlig er efter er at have en enhed jeg kan ligge mine film på, og som jeg kan afspille direkte fra på mit tv.

Optimalt set, trådløst, men jeg kan leve med hvis den f.eks. skal tilsluttes tv’et via HDMI.

Jeg kunne godt tænke mig at boxen havde 4K mulighed, idet mit tv jo har det, men jeg faktisk trods de 6 måneder jeg nu har haft tvet, endnu ikke har set en 4k film på det, da jeg ikke har regnet ud hvilken kilde jeg skal bruge til det (Har kun apple tv på tv’et, og det dur jo ikke til 4K - og man kan åbenbart heller ikke afspille 4k film via USB indgangen).

Så jeg håber I vil hjælpe en nybegynder med den perfekte opsætning. Jeg er ikke ude på at have en kæmpe filmsamling, så det er ikke den slags setup vi er ude i, men jeg ønsker mulighed for f.eks. at kunne ligge en hel tv serie +2-3 film på denne her disk, og tilgå dem via PLEX / DLNA adgangen på mit tv. Jeg er faktisk i tvivl om dette vil give mig 4k mulighed, men hvis ikke, så hører jeg gerne andre anbefalinger.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu