recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streame over LTE / 4G
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streame over LTE / 4G

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
razza Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér razza Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streame over LTE / 4G
    Sendt: 25-December-2015 kl. 14:21
Halløj

Er der nogen her der har succes med at streame eks. DR eller Netflix over LTE i en tilstrækkelig og stabil kvalitet?

Jeg overvejer helt at klippe navlesnoren - har grundpakke Yousee + bredbånd 100 mbit men er ved at være godt træt af især den urimeligt høje pris for grundpakken. 

Jeg ved godt, at udbyder fra foråret tvinges til at ophøre med at kræve tv-abonnement for at kunne få bredbånd, men jeg tror ikke at det vil påvirke prisen i gavnlig retning. Og hiper.dk med den attraktive pris vil alligevel kræve at man har Yousees tv-pakke, hvis jeg læser det rigtigt......

Input vil være meget velkommen

vh razza
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 14:28
Det kommer meget an på signalforholdet der hvor du bor. Hvis du har en 4G-telefon vil jeg anbefale dig at lave en hastighedstest og se nogenlunde hvad du kan forvente.

Husk også på at der på 4G-forbindelser kun er en begrænset datamængde om måneden, jeg tror de største pakker er 200GB. Og de forsvinder altså hurtigt hvis man streamer hver dag og lignende.

Jeg var ikke klar over at kravet om grundpakke bortfalder til foråret, det er jo gode nyheder (med mindre prisen stiger).

Redigeret af HenrikStevn - 25-December-2015 kl. 14:30
Til top
razza Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér razza Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 14:33
Der hvor jeg bor er jeg udfordret af to forhold : spritnyt, hyperisoleret lejlighedsbyggeri og nogle omkringliggende bygninger. Der er ca. 600 m til masten. Så jeg tænker at det bliver et problem. Og endnu værre: man må ikke sætte eksterne antenner op. Det er dog muligt, at ejerforeningen vil vise sin velvilje og tillade at man sætter antennen op på toppen af bygningen og føre kabler(ne) ned igennem skakten, men tror dog næppe at det blive tilfældet. Men hvis jeg blot kun få 12-15 mbit ned stabilt (haha optimistisk) så ville det være en ok løsning mht. Netflix. 
Til top
razza Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér razza Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 14:37
PS : bor i Trekroner
Til top
razza Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér razza Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 14:41
http://www.computerworld.dk/art/234691/yousee-tvunget-til-at-splitte-bredbaand-og-tv-op-nu-kan-du-droppe-tv-pakken
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 14:48
12-15Mbit er godt nok ikke meget, men det er nok til streaming. Har du mulighed for en hastighedstest på en telefon?
Til top
razza Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér razza Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 14:56
2. sal. 4G via Oneplus One

Ud af vinduet mod vest (sender er placeret nordøst, må være tilbagekast fra nabobygning) 23,7 Mbps ned, 22,5 Mbps op, ping 28 ms

Ud af vinduet mod syd (bygning placeret syd og bygning placeret østnordøst): 35,4 MBps ned, 19,7 Mbps op, ping 46 ms

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 14:59
Det skulle være fint nok, der burde ikke være problemer med streaming over den forbindelse, med mindre du kører store downloads samtidigt :-)
Til top
razza Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér razza Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 15:00
Tilsvarende indenfor bag vindue med telefonen presset helt op i ruden :-) :-) 

Mod vest : 12,2 Mbps ned, 3,75 Mbps op
Mod syd: 33,55 Mbps ned, 9,45 Mbps op
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 15:14
Mod syd virker som en succes, go for it!

Og så kan du jo lege lidt med placeringen af routeren efterfølgende, for at få det bedste signal :-)
Til top
razza Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér razza Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 15:26
fedt fedt fedt - var helt desillusioneret ovenpå gårsdagens måling !!!

Man kan jo prøve en af løsningerne og så benytte sig af de 14 dages fortrydelsesret :-) :-) Jeg kan leve med den lavere hastighed, det er jo "kun" mhp. streaming, ikke store downloads. 

Jeg prøvede lige Netflix på telefonen indendørs op ad ruden og det spillede bare (med netflix' databesparelse slået fra) - så router skal bare placeres lige op ad vinduet!! total optur!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 15:29
Den eneste hage kan være dataforbruget, men det kommer jo an på dit forbrug.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu