recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony DVD RECORDER RDR-DC105
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony DVD RECORDER RDR-DC105

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
LangsomKnallert Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LangsomKnallert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony DVD RECORDER RDR-DC105
    Sendt: 27-December-2015 kl. 00:57
Hej Alle

Tak for et godt forum. Jeg har været lidt omkring i det....og allerede lært nyt :-)

Vi holdt jul hos svigerforældrene denne gang. Svigermor følger med i serier, men plejer også et socialt liv. Hun har brugt VHS i mange år, som hun flittigt har programmeret til at optage dit og dat, når hun ikke var hjemme. For et par år siden blev der indkøbt en hdd optager, som åbenbart også er en dvd brænder. Hun har hidtil brugt hdd optageren i stedet for vhs.

MEN nu er yousee (de får en pakke via en antenneforening) ved at lukke ned for deres analoge signal.
....Og hvorfor kan min optager ikke finde de digitale kanaler? spørger hun så

Jeg ved ingenting om den slags, men går i gang med at undersøge sagen på diverse fora. Blandt andet var der en del tyskere, der var pænt sure på RDR-DC105. Det viser sig, at den har en indbygget DVB-C tuner, men at denne ikke er aktiveret....den skulle have været det i en firmware update, men blev det aldrig...

Jeg vil gerne finde et alternativ til hende. Men er meget i tvivl. Måske kan nogen her hjælpe?

1. Kunne man købe en Clint DC1 f.eks. og sætte den foran det formastelige produkt fra Sony og så bare bruge den til at hjælpe Sony på vej? Tillægsspørgsmål, kan signalet ledes igennem DC1, så hun stadig kan benytte sig af TVets tuner, når hun bare ser tv? Jeg forestiller mig, det må være mest komfortabelt for hende ikke at skulle styre alt for mange apparater på daglig basis.

2. Burde man måske helt droppe Sonyen og optage på en harddisk fra DC1?

3. Eller skulle man hellere købe f.eks. en Samsung BD H8500, fordi der jo godt kunne blive brug for at se en dvd.

4. Eller bør man løse problemet på en helt anden måde?

Jeg tænker at 1. må være det billigste. Men måske er 3. det mest komfortable? Er det nemt at hitte rede i optagelse og planlægning af optagelse på en DC1? Min sparsomme erfaring er noget med en DVB-T fra Sagem og jeg synes ikke, der var noget som helst, der var enkelt og let på den.
Jeg er ret sikker på, at hun ikke har brug for at kunne brænde en dvd med de flyvende læger eller hvad hun nu lige ser, så noget med en brænder i må være overkill.

Er der noget mening i at leje en yousee-boks? Jeg synes det lydr helt vildt at smide 100 om måneden for sådan en.

Ja kort og præcis, har jeg jo ikke været. Håber at en tålmodig sjæl ikke er blevet slået ud af det og har en ide :-)

Mvh

LK
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 07:39
1. Ville jeg ikke anbefale. Du kan ikke bruge Clint til at lave et digitale signal om til analog. Du kan bruge DC1 som en tuner og så forbinde den til DVD recorderen via Scart. Men så skal du indstille DC1 til at vise en kanal og sætte DVD rec til at optage fra EXT1. Så hver gang der skal optages, skal du indstille 2 enheder.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 11:03

Bedste anbefaling Sony Recorderen er skrot. Køb noget tidssvarende. You See har en ny enhed på vej, intet vides om den endnu, men den kommer helt sikkert når der sker omlægning til fuld Digital, der er også Samsung HDD Recorderen, og så kan der ligeledes ses BDer. Der er dog ofte diverse problemer med dem. Clint kan også bruges, er mest anvendelig når der er DVB-C Tuner i TVet. Skal man gå lidt videre, er der Panasonic Recorderne, de kan også brænde til BD/DVD. Der er andre løsninger men også med højere pris.
Recorderen i dag fungerer på samme måde som Boxers PVR modtagere. De er i bund og grund det samme.

Redigeret af Radiomanden - 27-December-2015 kl. 11:08
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 11:30
Brug en Clint3 med ext harddisk til optagelse. Så kan svigermor optage serier når hun ikke er hjemme. Hun kan ikke optage og se noget andet, da den kun har en tuner.

Der fåes boxe med to tunere, men de er noget dyrere. Og så er det faktisk bedst og enklest at opgradere TV'et. Nye TV fåes ovenikøbet med to tunere og PVR mulighed, så der kan optages til ext harddisk. To optagelser samtidigt, eller optag en og se en anden kanal.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 13:11
Hvis svigermors TV har DVB-C tuner er en Clint DC1 + en USB harddisk (samlet pris under kr. 1000)fuldt tilstrækkelig. Så kan der ses fra en kanal mens der optages fra en anden. Og Clint'en er noget nemmere at programmere m.v. end en VHS eller DVD recorder.

Flemming

Redigeret af fltk - 27-December-2015 kl. 13:12
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 13:19

Man må på den leve med, at der kun er enkelt kanal EPG, så det vil tage noget længere at gå kanalerne igennem når der skal optages.
I modsætning til andre enheder hvor alle kanaler er i EPGen, og derved et hurtigt overblik og hurtigere opsætning af optagelser.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Man må på den leve med, at der kun er enkelt kanal EPG, så det vil tage noget længere at gå kanalerne igennem når der skal optages.
I modsætning til andre enheder hvor alle kanaler er i EPGen, og derved et hurtigt overblik og hurtigere opsætning af optagelser.

Enkelt kanal EPG er til gengæld meget mere overskuelig + den viser en hel dags programmer på én side og derfor efter min mening meget nemmere at navigere i, men det er en smagssag.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 14:37

Jeg tror ikke der findes nogen TV eller bokse hvor alle kanaler er på en EPG side. Så skulle det da være fordi man kun har de gratis kanaler.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg tror ikke der findes nogen TV eller bokse hvor alle kanaler er på en EPG side. Så skulle det da være fordi man kun har de gratis kanaler.

Flemming

Jo det er faktisk det mest udbredte. Har kun haft een box fra Triax, der kun viste en kanal ad gangen.

Der vises ikke alle kanaler, men 8-10 linier med hver sin kanal. Og hvis der er lavet favoritliste, er det disse kanaler der vises.

Redigeret af Kampus - 27-December-2015 kl. 14:44
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 14:43

Det er der da, på TVet og Recorderen, ligger kanalerne lodret i den ene side, der scrolles for op/ned, for tid Scrolles der frem/tilbage. Kan det være nemmere.?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Flemming

Jo det er faktisk det mest udbredte. Har kun haft een box fra Triax, der kun viste en kanal ad gangen.

Der vises ikke alle kanaler, men 8-10 linier med hver sin kanal. Og hvis der er lavet favoritliste, er det disse kanaler der vises.

Har selv begge dele (enkelt kanal og multi kanal EPG) på min Gigablue boks. Desværre er der kun multi kanal EPG på mit Samsung TV.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 16:08

Det er der da, på TVet og Recorderen, ligger kanalerne lodret i den ene side, der scrolles for op/ned, for tid Scrolles der frem/tilbage. Kan det være nemmere.?

Ja, det synes jeg jo. Jeg finder det irriterende at skulle scrolle hvis jeg skal se hvad der sendes blot nogle få timer frem på den kanal jeg står på. Derfor foretrækker jeg enkeltkanal EPG. Her kan jeg nøjes med scrolle til næste kanal, hvor jeg så også har overblikket for hele dagen.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu