recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Surround Reciever?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Surround Reciever?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jesper w Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesper w Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny Surround Reciever?
    Sendt: 28-December-2015 kl. 21:20
Hej. jeg har fået en ekstra julegave af min mor, og vil nu skifte min Onkyo, som ikke kan vise billede gennem hdmi mere. 
Valgte står pt mellem 

https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/hjemmebioreceiver/denon-avr-x2200w--surround-receiver/
og 
http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-nr1606-p-1544.html

Jeg har ikke brug for Zone2. 
Jeg har et Panasonic 680 (4K), dali concept 6, og mangler Sub som først blive købt til næste år, da jeg pt bor i lejlighed. 

Hvilken vil i anbefale og hvorfor?
Jeg skal hovedsaglig bruge det til SR, også lidt musik. Hælder lidt til Denon 2200, grundet Hifi-klubben sælger siger, den også er optimeret til stereo lyd. 
Tak på forhånd. 
Jesper

Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 21:38
Har du mod på at købe brugt? 

Hvis ja, gå flyder brugt markedet over med næsten nye receivers til forærings priser
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 21:38
At Denon x2200 skulle være optimeret til stereo, er vist hvad man kalder for et lille "sælger trick", for den er ikke optimeret til noget som helst.!
Man får generelt ikke meget surround receiver i 4000,- klassen.

Når det er sagt, så vil jeg mene at ud af de to maskiner du har kig på der, så får du mere ud af Denon.

Du skal op i 5010 fra Marantz hvis den skal matche på specs.
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

At Denon x2200 skulle være optimeret til stereo, er vist hvad man kalder for et lille "sælger trick", for den er ikke optimeret til noget som helst.!

Den er vel forhåbentlig optimeret til lyd, som alle andre forstærkere.

Det ville være noget frygteligt skidt hvis den var optimeret til kaffe eller kapsejlads :-P

Redigeret af HenrikStevn - 28-December-2015 kl. 21:57
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Den er vel forhåbentlig optimeret til lyd, som alle andre forstærkere.

Det ville være noget frygteligt skidt hvis den var optimeret til kaffe eller kapsejlads :-P

Du ved godt hva jeg mener.

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af jesper w jesper w skrev:

Hej. jeg har fået en ekstra julegave af min mor, og vil nu skifte min Onkyo, som ikke kan vise billede gennem hdmi mere.

Har du tjekket, om din receiver er dækket af ONKYO's udvidede garanti?

M.v.h.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesper w Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 23:09
Tak for jeres svar.
Nu er mit budget 5k, det der med at man ikke få meget SR for 4k, det er jo snobberi i lyd. Jeg kan få lyd i mine højtaler og det lyder nok ikke så godt som en til 10k+. Jeg accepterer at folk herinde nok ikke ønsker denne forstærker, men den passer jo fint til rigtig mange. ☺

Jeg har været på dba og kiggede forum igennem her på recordere.
Ingen SR have hdmi 2.2 så den er fremtidssikre til 4k, altos eller dtsX. Troede det var tydelig da begge jeg link til har dette og jeg gerne vil havde det med.
Så brugt dur ikke.

Tak for hjælpen til valget mellem de 2 SR jeg linker til.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesper w Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 23:10
@Henrik ja jeg har været inde,da en af mine venner fik han lavet, men min er næsten,3 år ældre end hans. Så den gik ikke. Men tak for info. ☺
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af jesper w jesper w skrev:

Tak for jeres svar.
Nu er mit budget 5k, det der med at man ikke få meget SR for 4k, det er jo snobberi i lyd. Jeg kan få lyd i mine højtaler og det lyder nok ikke så godt som en til 10k+. Jeg accepterer at folk herinde nok ikke ønsker denne forstærker, men den passer jo fint til rigtig mange. ☺

Du skal ikke tage dig af det, du får fin lyd uanset hvilken af de to receivere du vælger.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 23:20
Strecker nævner Marantz 5010. Det er også den jeg vil anbefale (alternativt en Yamaha). Marantz'en fås i øjeblikket på tilbud til 5.300,- (normalt 6.600,-)

M.v.h.
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Marts-2012
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 23:25
Hvad med en brugt processer. Jeg har en Audiolab 8200AP på Hifi4all.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesper w Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 23:40
@Sven ikke rigtigt, søgte lidt på nettet, og virker kræver mere end hvad jeg lidt pille/rode med instillinger, plus læste ikke noget med 4k.
@Henrik, jeg har lige lurer lidt på 5010, ser også fin ud, men trorjeg gemmer resten til,den sub jeg skal købe næste år, jeg tror ikke mine øre kan høre forskellen. 😊 igen tak for hjælpen.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu