recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - sony55X8505C noget posetivt ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

sony55X8505C noget posetivt ?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
djangs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djangs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: sony55X8505C noget posetivt ?
    Sendt: 28-December-2015 kl. 08:52
Min lg55uf840v er gået kold og skal ha det byttet. 
overvejer at gå efter den sony de har i elgianten til 7999kr.
har næsten kun set dårlige anmeldser af denne skærm og tænker på om det virklig er så ringe en skærm.
kan se at dem de sælger lige nu er dato mærket 12/15, kunne man tro at de så var bedere end dem fra tidligere.

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 09:56
Jeg har ikke selv tv´et, men det var med i mine overvejelser. Kritikken du møder går på software delen langt mest.
Billede kvalitet er blandt de bedste i prislejet.

Tror også en del kritik går på dobbeltuner, som slet ikke virker og der spekuleres i at det slet ikke kommer til at virke.
Nå, men egentlig vil jeg også bare sige at det er reelt er et tv der får ros for billedkvaliteten, men kritik for sine mangler (som er lovet). - men gør det op med dig selv, hvilke behov du har og ellers tror jeg du får svært ved at ramme billedkvaliteten til 7999kr.

Jeg har selv et cx700 55", som nok godt kunne komme ned i 7999kr også (hvis ikke det allerede er det) og det er i mine øjne et overall bedre tv. 
Det kunne du måske overveje også:)
Til top
Donkey87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2015
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Donkey87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 10:34
Har selv et CX700, men der er jo så også usikkerhed omkring hvad der skal ske med det styresystem. Man kan vel risikere at os der har et panasonic 2015 tv pludselig ikke kan få smart-tv delen til at fungere?

Redigeret af Donkey87 - 28-December-2015 kl. 10:34
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 10:48
Tror ikke du skal sætte næsen op efter en smart tv del der rent faktisk har værdi. Jeg tror personligt at Firefox døde noget nær i tilblivelsen.
I det hele taget syntes jeg smart tv delen vægter så lidt, at det er mig en gåde det forbliver et salgsargument. Sidste års styresystem er (med få undtagelser) udueligt i år.
Jeg tror kun på Android har en reel fremtid på de tv der har det som styresystem.
Så med andre ord, syntes jeg ikke smart tv-delen må være tungen på vægtskålen. Så heller smide et Apple tv på eller shield (og tro på Android snart får danske apps)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Donkey87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 11:08
Synes nu Samsung's 2012 og 2013 smart tv fungerer fint. Der er Netflix, viaplay og tv2 play, og det kører godt.
Samme oplevelse med LG lm660t. (2012)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 11:09
Jeg ville selv hold mig langt væk fra det nævnte Sony TV. Læser du på Flatpanels tråd om emnet er der flere end et normalt antal problemer.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg ville selv hold mig langt væk fra det nævnte Sony TV. Læser du på Flatpanels tråd om emnet er der flere end et normalt antal problemer.Smile

Helt enig. Jeg er mere end almindeligt træt af mit.. jeg må engang imellem sætte en blu-ray eller streame lidt 4K fra Youtube for at blive glad igen. Dog er den overordnede oplevelse med android lidt træg. Problemer med at tænde for tvet, manglende lyd, tvet tænder selv igen når jeg slukker etc.
Har efterhånden vænnet mig til de små ting, men det bør simpelthen ikke være nødvendigt i min optik! Så jeg vil personligt nok anbefale noget andet, som ikke kører Android. Det fremgår også at mit frustrationsoplæg tidligere. Eneste trøst er at jeg ikke have givet kr. 17.000 for det under introduktion.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af Donkey87 Donkey87 skrev:

Synes nu Samsung's 2012 og 2013 smart tv fungerer fint. Der er Netflix, viaplay og tv2 play, og det kører godt.

Det er i mine øjne heller ikke imponerende, men når det er sagt er samsung de eneste der gør lidt ud af deres smart tv imo.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Donkey87 Donkey87 skrev:

"Fungerer fint", er så absolut lige så sigende som det er rigtigt, specielt i 2012 og 2013 modellerne. Fordi de hardwaremæssig slet ikke er optimere til det "SmartTV" som det burde have været. Det giver nogenlunde samme følelse, som at gå tilbage til en 8086 PC med 16mhz og 128mb, og så forsøge køre windows 7 på den. Har man tålmodigheden, så kan det bruges. Og dermed er det "fint". Men det kunne have været så meget andet (bedre) end fint.
Jeg bruger det nærmest aldrig og har kun brugt det ganske få gange i den tid jeg har haft mit Samsung siden 2012. Jeg orker det simpelthen ikke. Når jeg skal se Netflix, så er det langt hurtigere at gøre det via Cromecast, som kostede 220,-
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Donkey87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 13:30
Jeg benytter smart-tv til at se netflix, viaplay og tv2play, og fra at jeg beslutter mig for at gå ind i smart-tv delen, til at programmet/filmen kører, der går godt nok ikke mange sekunder. Så der er jeg meget uenig. Jeg har dog ingen erfaring med alle de andre "smarte" ting ved et smart-tv, så det kan være det halter gevaldigt der.

Jeg bruger det også til at optage, og der vil jeg gerne indrømme at det kunne være lavet nemmere. (på samsungen - har ikke brugt LG'en til at optage med) 

Men nu sidder jeg ikke begravet foran tv'et hver dag og optager hele natten, så 5-10 sekunder ekstra det ødelægger ikke min dag, så længe kvaliteten af det optagede eller det viste på f.eks. netflix er i top.

Kigger man mod Sony og Panasonic så skal man jo være glad for hvis bare man kan få smart-tv apps til at virke i et år. (Hvis de overhovedet kommer).

Redigeret af Donkey87 - 28-December-2015 kl. 13:36
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Tror ikke du skal sætte næsen op efter en smart tv del der rent faktisk har værdi. Jeg tror personligt at Firefox døde noget nær i tilblivelsen.
I det hele taget syntes jeg smart tv delen vægter så lidt, at det er mig en gåde det forbliver et salgsargument. Sidste års styresystem er (med få undtagelser) udueligt i år.
Jeg tror kun på Android har en reel fremtid på de tv der har det som styresystem.
Så med andre ord, syntes jeg ikke smart tv-delen må være tungen på vægtskålen. Så heller smide et Apple tv på eller shield (og tro på Android snart får danske apps)

Problemet med Sonys android modeller er at "smart"delen får det hele til at kære trægt og de helt basale funktioner som kanalskift heller ikke fungerer tilfredsstillende. Jeg vil fraråde det, da det bare resulterer i at man sidder og bliver irriteret hver gang man vil se tv.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 17:59
Ja det kan også sagtens være:), det var nok også mere generelt tænkt at jeg kun tror på android som styresystem. Men ja så skal hardwaren da også være til det:).
Troede dog efterhånden det nævnte tv var i en ok forfatning - eller det har jeg blot kunne læse mig til
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu