|
Dæmpeled til DVB-T |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Januar-2016 kl. 11:53 |
Hvis jeg skal dæmpe mit TV signal med 30 procent med et dæmpeled.
Hvor mange dB skal det så dæmpe? Findes der evt en tabel. |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5262 |
Funktioner
Tak(0)
|
En halvering af spænding = 6dB En halvering af effekt = 3dB Kalkulator: Når det er konsum udstyr er det 75 ohm in/out impedans du skal kalkulere med. Men hvor kommer de 30% fra, og hvorfor dæmpe? Mvh. JørgenT
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
I perioder har jeg problemer med pixelering.
Når jeg kigger på styrke svinger den mellem 98% og 2%. Det er en flagknop i 8 meters højde. Antenne har fået ny indmad og skulle være sikret mod LTE. Jeg har smidt en UHF op under loftet. Her ligger styrken på 38%. En gang imellem ryger styrken helt op på 90% meget kort. Så var det jeg tænkte at det kunne være indgangen i tv overstyrer. Egentlig kunne jeg bare smide en kraftigere UHF antenne på loftet. Men så mister jeg de svenske kanaler og TV2 øst. Det er kun på betalingskanalerne at signalet pixelerer. |
|
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mindre end 3dB skal du ikke dæmpe. Hvis det altså er et overstyringsproblem. Køb fx et 3 dB, et 6 db og evt et 9 eller 10 db dæmpningsled, et par samleled og indsæt dem i coaxkablet. Dermed kan du dimpelt sammenbygge dæmpning fra 3 til 18 dB. Vi taler her om ret få kroner. Hvilken UHF kanal har du problemer med? hvor kommer signalet fra (evt. flere sendre)? Er din UHF antenne på loftet uden forstærker ? Lars |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har ikke helt overblik over hvilke kanaler der giver problemer, men det qer kun på betalingskanalerne at jeg oplever problemet. TV2, TV3, kanal 4, kanal 5, TV2 news osv. Min teori går på at når signalet overstyrer går der noget galt i dekrypteringen og signalet forsvinder/pixelerer. Betalings kanalerne er åbentbart mere følsomme.
Jeg modtager fra Hove og Kalundborg. Og så nogle svenske sendere. Den UHF jeg har smidt op på loftet en uden forstærker. |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad hvad har du af styrke og kvalitet på de kanaler.? Hvad står der med hensyn til bitfejl.? |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
Min boks kan desværre ikke vise bitfejl.
Styrken ligger på 98 og kvalitet ligger på 100. Som beskrevet tidligere er fejlen kun på betalingskanalerne. Min teori er at de er mere følsomme med overstyring. |
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Med en styrke på 98 og kvalitet på 100, så skulle der ikke være nogen problemer. Det er også vigtigt at vide om der er bitfejl, det må kunne udlæses. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har efterhånden prøvet alt.
Så mit sidste forsøg er dæmpning. |
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Efter det du skriver, kan det ret sikkert ikke være et for kraftigt signal. En dæmpning vil gøre det svagere, og øge bitfejl. Du bruger 2 antenner, hvordan er de samlet.? Redigeret af Radiomanden - 03-Januar-2016 kl. 16:12 |
|
|
|
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger kun en antenne.
Det står længere oppe i tråden. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19444 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du bruger din UHF antenne er det let at dæmpe signalet - fjern nogle reflektorer...
Klaus |
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |