|
Reflektioner i tv |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Januar-2016 kl. 21:45 |
Hej
Jeg har erhvervet mig et LG 55eg910v. Problemet er at at der meget let kommer refleksioner i skærmen med mindre stuen er totalt mørklagt. Min kone vil ikke side i mørket og se tv, og hun ser det som et irritations moment, da lyset trækker lange røde striber hen over skærmen. Samtidigt har jeg det lidt svært med det Color cast der opstår ved lyse og specielt sandfarvet baggrund. Hvis man skulle skifte den ud, hvad vil så være et godt alternativ. Ville et Samsung 55js8005 opfører sig bedre, da det ikke er buet? Og ville billedet være nogenlunde på niveau. Redigeret af -claus- - 04-Januar-2016 kl. 21:47 |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du prøvet at vinkle TVet lidt ned.? Det kan i visse situationer mindske reflekteringen. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Brugeren Bentpettersson roser ellers sit kurvede TV for næsten ikke at ha reflektioner. Alle TV opfører sig som et sort spejl, så man bør tænke sig om med placering af lamper. Det kan faktisk godt lade sig gøre at ha behageligt lys i stuen samtidig med der ses TV.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Ja, der kan sagtens være belysning, bare det ikke er så det falder ind i skærmen. Har et lille problem med et vindue, men en vinkling af TVet gjorde det bedre. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Svaret er et mørklægnings rullegardin. |
|
![]() |
|
Der er også rullegardin, dog ikke mørklægning, men godt dæmpende. |
|
|
|
![]() |
|
Jeg har i min forrige bolig og sjovt nok også i nuværende et mindre vindue mod vest, som generer TV kigning om dagen hvis solen er fremme. Så rart med et mørklægnings rullegardin til ca 200 fra Bilka.
|
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Tak
Umiddelbart syntes jeg også, at de fleste af de skærme som jeg kiggede på virkede blanke. Hvores gamle tv er meget mat, så der er nok lidt tilvænning der. Jeg syntes selv at buen hjælper lidt mod refleksioner når jeg sidder lige for.
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
De fleste TV i dag er ret blanke, men nogle værre end andre. I den gode ende vil jeg fremhæve Pana CX-serie, som har en relativ mat overflade og i den helt grelle ende ligger Sonys modeller, som reflekterer alt.
Samsung og LG bruger en meget mørk belægning, som dæmper reflektionerne lidt, men samtidigt er de meget blanke, så det trækker lidt i den anden retning igen. LGs paneler får samtidigt et lidt rødligt skær i sine reflektioner, hvor Samsung er mere neutral. |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |