recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reflektioner i tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reflektioner i tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Reflektioner i tv
    Sendt: 04-Januar-2016 kl. 21:45
Hej
Jeg har erhvervet mig et LG 55eg910v. Problemet er at at der meget let kommer refleksioner i skærmen med mindre stuen er totalt mørklagt. Min kone vil ikke side i mørket og se tv, og hun ser det som et irritations moment, da lyset trækker lange røde striber hen over skærmen. Samtidigt har jeg det lidt svært med det Color cast der opstår ved lyse og specielt sandfarvet baggrund. Hvis man skulle skifte den ud, hvad vil så være et godt alternativ. Ville et Samsung 55js8005 opfører sig bedre, da det ikke er buet? Og ville billedet være nogenlunde på niveau.

Redigeret af -claus- - 04-Januar-2016 kl. 21:47
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2016 kl. 22:00

Har du prøvet at vinkle TVet lidt ned.? Det kan i visse situationer mindske reflekteringen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2016 kl. 22:20
Brugeren Bentpettersson roser ellers sit kurvede TV for næsten ikke at ha reflektioner. Alle TV opfører sig som et sort spejl, så man bør tænke sig om med placering af lamper. Det kan faktisk godt lade sig gøre at ha behageligt lys i stuen samtidig med der ses TV.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2016 kl. 22:27

Ja, der kan sagtens være belysning, bare det ikke er så det falder ind i skærmen. Har et lille problem med et vindue, men en vinkling af TVet gjorde det bedre.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2016 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Ja, der kan sagtens være belysning, bare det ikke er så det falder ind i skærmen. Har et lille problem med et vindue, men en vinkling af TVet gjorde det bedre.

Svaret er et mørklægnings rullegardin.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2016 kl. 22:48

Der er også rullegardin, dog ikke mørklægning, men godt dæmpende.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2016 kl. 22:54
Jeg har i min forrige bolig og sjovt nok også i nuværende et mindre vindue mod vest, som generer TV kigning om dagen hvis solen er fremme. Så rart med et mørklægnings rullegardin til ca 200 fra Bilka.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2016 kl. 00:22
Tak 
Umiddelbart syntes jeg også, at de fleste af de skærme som jeg  kiggede på virkede blanke. Hvores gamle tv er meget mat, så der er nok lidt tilvænning der. Jeg syntes selv at buen hjælper lidt mod refleksioner når jeg sidder lige for.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2016 kl. 11:21
De fleste TV i dag er ret blanke, men nogle værre end andre. I den gode ende vil jeg fremhæve Pana CX-serie, som har en relativ mat overflade og i den helt grelle ende ligger Sonys modeller, som reflekterer alt.

Samsung og LG bruger en meget mørk belægning, som dæmper reflektionerne lidt, men samtidigt er de meget blanke, så det trækker lidt i den anden retning igen. LGs paneler får samtidigt et lidt rødligt skær i sine reflektioner, hvor Samsung er mere neutral.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu