recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVDripper
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVDripper

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
FwB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-November-2010
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FwB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVDripper
    Sendt: 03-Januar-2016 kl. 16:14
Jeg er ved at rydde ud i mine DVDer, som ikke er vigtige at have stående på reolen, men gerne vil se igen. Så jeg er på jagt efter en god dvdripper som æder alt mht. regionskode osv.
Jeg har prøvet Handbrake, men det er ret ustabilt og ja, har testet på forskellige maskiner.

Hvad kan I evt. anbefale?
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 2335
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 16:24
DVDFab.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 17:35
Eller dvd decrypter eller mkv
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 20:49
makemkv - handbrake er ikke ustabilt eftersom det på ingen måde er beregnet til at rippe en DVD - det skal du rent teknisk have et "3-parts produkt" til at gøre. Handbrake er beregnet til at encode video.
Makemkv giver dig det du har brug for. Den kopierer blot data over og konverterer ikke noget. Noget man helst vil undgå i dag hvor alle ser på billeder der har 4x så høj en opløsning som en DVD. så al konvertering vil komme til at se rædderligt ud (og DVD på 4K tv er endnu værre!)
Til top
FwB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-November-2010
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FwB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 21:52
@claus_jac
Jeg har brugt Handbrake en del, dog til at komp. film til mp4 til iPad eller lign og jo, det er mega ustabilt. Ofte crasher det, kan ikke læse dvd'er eller lign, og har som sagt prøvet det på flere maskiner.

I know, men det var nu heller ikke det jeg spurgte ind til :D
Dog er mange af de film som jeg er interesseret i kun kommet på DVD, så der er ikke de store alternativer. Vil dog gerne frigive plads på reolen og økonomi til andre film :)
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2016 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af FwB FwB skrev:

@claus_jac
Jeg har brugt Handbrake en del, dog til at komp. film til mp4 til iPad eller lign og jo, det er mega ustabilt. Ofte crasher det, kan ikke læse dvd'er eller lign, og har som sagt prøvet det på flere maskiner.

I know, men det var nu heller ikke det jeg spurgte ind til :D
Dog er mange af de film som jeg er interesseret i kun kommet på DVD, så der er ikke de store alternativer. Vil dog gerne frigive plads på reolen og økonomi til andre film :)
Handbrake kan ikke læse krypteret skiver, nok derfor den crasher, de skal bruge et krypterings værktøj og der er makemkv og dvd decrypter to gode gratis værktøjer, og så bruge handbrake til at komprimere dem ned i størrelse, hvis det er det du ønsker.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2016 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af FwB FwB skrev:


Vil dog gerne frigive plads på reolen og økonomi til andre film :)

Inden jeg giver mit besyv med: Du vil rippe dine film og sælge dem efterfølgende?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2016 kl. 10:18
Han samler dem vel i en cd/dvd mappe. ellers er det ulovligt
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2016 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Han samler dem vel i en cd/dvd mappe. ellers er det ulovligt

Tjah mit spørgsmål kommer sig af, at han skriver han vil frigive økonomi til nye film
Til top
FwB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-November-2010
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FwB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2016 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af FwB FwB skrev:


Vil dog gerne frigive plads på reolen og økonomi til andre film :)

Inden jeg giver mit besyv med: Du vil rippe dine film og sælge dem efterfølgende?


Jeps, og det er fuldt lovligt. Jeg ejer filmene, laver en kopi og sælger filmene igen.
Jeg har rådført mig med jurist hos Kulturministeriet, som ikke mente det stred mod gældende regler.

Det fremgår nemlig ikke af deres egen oversigt:
http://kum.dk/infokiosk/film/digital-kopiering/hvad-maa-du/

Så hvis du/I mener det er ulovligt, så kom gerne med link / info :)
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2016 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af FwB FwB skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af FwB FwB skrev:


Vil dog gerne frigive plads på reolen og økonomi til andre film :)

Inden jeg giver mit besyv med: Du vil rippe dine film og sælge dem efterfølgende?


Jeps, og det er fuldt lovligt. Jeg ejer filmene, laver en kopi og sælger filmene igen.
Jeg har rådført mig med jurist hos Kulturministeriet, som ikke mente det stred mod gældende regler.

Det fremgår nemlig ikke af deres egen oversigt:
http://kum.dk/infokiosk/film/digital-kopiering/hvad-maa-du/

Så hvis du/I mener det er ulovligt, så kom gerne med link / info :)

Jeg nævner intet med jura. Det moralske gør dog, at jeg ikke ønsker at hjælpe.
Til top
FwB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-November-2010
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FwB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2016 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af FwB FwB skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af FwB FwB skrev:


Vil dog gerne frigive plads på reolen og økonomi til andre film :)

Inden jeg giver mit besyv med: Du vil rippe dine film og sælge dem efterfølgende?


Jeps, og det er fuldt lovligt. Jeg ejer filmene, laver en kopi og sælger filmene igen.
Jeg har rådført mig med jurist hos Kulturministeriet, som ikke mente det stred mod gældende regler.

Det fremgår nemlig ikke af deres egen oversigt:
http://kum.dk/infokiosk/film/digital-kopiering/hvad-maa-du/

Så hvis du/I mener det er ulovligt, så kom gerne med link / info :)

Jeg nævner intet med jura. Det moralske gør dog, at jeg ikke ønsker at hjælpe.


Det moralske, ooookay og hvori ligger problemet helt præcist?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu