recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plex: Hits eller Skidt ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Plex: Hits eller Skidt ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Plex: Hits eller Skidt ?
    Sendt: 30-December-2015 kl. 09:01
Hej...

Jeg ville egentligt gerne bruge Plex som løsning, da jeg synes godt om konceptet med at have film, serier, billeder og musik liggende et sted, og så kan alle enheder tilgå det.

Problemet er bare:

1) Det kører jammerligt langsomt 
2) Meget dårlig til at download meta-data pr. automatik, selvom filmene er angivet med korrekt til
3) Min X-Box skriver fejl ved afspilning af de fleste film
4) Mine Samsung Tv vil Transcode og det vil Apple TV4 også
5) iPad APP'en fungerer kun som remote i gratis version.

Det skal siges at min NAS er en Synology 110j, så transcoding, hvilket jeg helst også er fri for, ikke er muligt med en så beskeden processor.

Overvejer at opgradere den, til en af Play-modellerne, men hvordan er jeres andres oplevelser med Plex ?

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4074
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 10:55
Jeg kører plex via chromecast og med srt subs på bluray rips nu.bog det fungere uden at transcode, men min Win 10 tablet som server
Til top
startrix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Marts-2006
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér startrix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 14:32
Har du prøvet at konvertere filerne til eks. .mp4 det kan de fleste afspillere klare uden transcoding. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 14:43
Jeg har skiftet NAS'en til en kraftigere. Det ser, indtil videre, ud til at ham kommet problemet lidt til livs.
Til top
Juhler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juli-2014
Sted: Kolding
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juhler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 14:44
Jeg stod i samme situation som dig for nyligt, da jeg investerede i en NAS Server (DS415+, fravalgte Play modellen da transcode-fordelen kun er ved brug af DS Video app'en!, og denne havde kraftigere processor til ikke specielt højere pris!).

Jeg havde kortvarigt Plex Media Server kørende, men oplevede at NAS'en aldrig gik i dvale mere. Jeg kan læse mig frem på nettet til at det er der mange der er utilfredse med. Om en NAS så er bygget til at gå i Dvale er en helt anden sag. Da jeg indtil videre kun benytter min NAS til at se Film og Serier fra, syntes jeg ikke den behøver stå at køre hele tiden.

Jeg er gået fuldt over til Kodi, og det fungerer upåklageligt. Jeg har også DS Video installeret så jeg evt. kan se noget af mit indhold på min telefon med VLC installeret, og det virker egentlig ganske fint. Dog ikke med alle filformater.

Jeg bruger en Nvidia Shield som afspiller, så det er ikke noget problem for Kodi at æde alle de filer/formater jeg smider efter den.

Kan du ikke bruge Infuse på dit Apple TV4?

Redigeret af Juhler - 06-Januar-2016 kl. 14:45
Sony 46" (Gammelt HX700), Pioneer VSX924, B&W CM1+CMC+M1+ASW608, Nvidia Shield 16 GBo, Fuldt UniFi setup og Synology DS415+
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 15:23
Jo, jeg tror jeg vil prøve Infuse istedet, og bruge min gamle Dune HD i stuen, og streame udenom Plex.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 16:07
Du er sikker på at du har rippet dine film til et format, som dine afspillere understøtter. For ellers vil den transcode til et andet format, som den understøtter.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 16:12
Har prøvet plex.
Umiddelbart dumper det.
Kræver for meget power til at kunne køre på nas.
Så jeg kørte en pc som server, men den skal jo vækkes fra sleep, og WOL er ikke indbygget i Plex af uforklarlige årsager. Så hver gang skulle jeg først bruge en anden app til at vække server, før jeg kunne bruge plex app. Alt for bøvlet.
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 16:26
Jeg bruger Emby til tablets og andre enheder.
Hoveeskærm er kobi lidt endnu, med da Emby også understøtter madvr.
.....
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2008
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 22:41
Underligt den vil transcode. Eneste tidspunkt mit TV vil det er når filerne har VobSub tekster. Alt andet afspiller direkte via TVets Plex App.
På mit Samsung F8005 er det kun opstarten af filen der kan tage lidt tid. Måske 20sek. Men det er heller ikke det hurtigste TV længere. På Raspberry Pi 2, med Rasplex, går der højst 2-3 sek fra jeg trykker play i menuen til filmen starter.
Pi'en æder forresten også VobSubs uden at transcode.

At serveren har svært ved at finde de rigtige medie info kan jeg heller ikke nikke genkendende til. Det er måske 1 ud 25 der lige skal rettes til. Ellers kører det pr automatik.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu