|
Lærrede |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Highway ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2007 Sted: Dominican Republic Status: Offline Point: 299 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Januar-2016 kl. 21:03 |
Hej.
Jeg går og overvejer hvordan jeg skal lave et lærrede. Jeg har kigget på nogle forskellige løsninger herinde. Men er stadig i tvivl om valget. Budgettet er ikke til lærreder til plus 5000 kr. Lærrdet måler 185 x 3,60 Jeg har overvejet følgende løsninger: Optimalt vil jeg gerne lave lydtransparant lærrede og har tænkt følgende: et lærrede vævet af polyester hvor tætheden i vævningen er så lyd kan komme igennem. Bagved oposætter jeg et lag med sort højtalerstof. Anden løsning: bi stretch materiale med sort højtalerstof bagved. Om denne løsning er lydtransparant ved jeg ikke helt? Nogen der kender til disse metoder og har nogle erfaringer? Eller har nogen andre løsninger - gerne lydtransp.? Takker for input:) |
|
![]() |
|
spanky ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2010 Sted: Store Heddinge Status: Offline Point: 385 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bruger bi-strech, og det er bestemt lydtransperant, og billed kvaliteten er i forhold til den meget lave pris helt i top.
Det eneste problem i dit tilfælde er at det kun fås i en bredde af 150 cm |
|
![]() |
|
Highway ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2007 Sted: Dominican Republic Status: Offline Point: 299 |
Okay. Ja det er et problem. Men fedt hvis ikke der ryger for mange dB
|
|
![]() |
|
spanky ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2010 Sted: Store Heddinge Status: Offline Point: 385 |
Stoffet er kun en anelse tykkere end almindeligt højttaler front stof, der vil selvfølgelig altid være en ændring i lyden når man putter noget foran en højttaler, og den lille forskel der måtte komme kan man så eq sig ud af, men i mit tilfælde er det ikke en hørbar ændring, jeg har desværre ingen før/efter målinger, det ku egentlig være jeg sku lave det en dag
|
|
![]() |
|
Okay. Ja det kunne være en god ide. Mener at have læst herinde at der 3-5 dB. Kender du noget til flagstof?
|
|
![]() |
|
Hmm 3-5 dB, det ved jeg nu ikke rigtig, men under alle omstændigheder så er det jo ikke hele frekvens spektret der blir dæmpet, der ryger måske en lille smule i diskanten, men som skrevet så er det ikke noget man ikke kan redde med lidt eq.
Nej ikke andet end de flag jeg ser rundt omkring 😋 men vil umiddelbart tro at strukturen er for grov i det |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |