recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lærrede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lærrede

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lærrede
    Sendt: 08-Januar-2016 kl. 21:03
Hej.
Jeg går og overvejer hvordan jeg skal lave et lærrede. Jeg har kigget på nogle forskellige løsninger herinde. Men er stadig i tvivl om valget.
Budgettet er ikke til lærreder til plus 5000 kr. Lærrdet måler 185 x 3,60
Jeg har overvejet følgende løsninger:
Optimalt vil jeg gerne lave lydtransparant lærrede og har tænkt følgende: et lærrede vævet af polyester hvor tætheden i vævningen er så lyd kan komme igennem. Bagved oposætter jeg et lag med sort højtalerstof.

Anden løsning: bi stretch materiale med sort højtalerstof bagved. Om denne løsning er lydtransparant ved jeg ikke helt?
Nogen der kender til disse metoder og har nogle erfaringer?
Eller har nogen andre løsninger - gerne lydtransp.?

Takker for input:)
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2016 kl. 00:09
Jeg bruger bi-strech, og det er bestemt lydtransperant, og billed kvaliteten er i forhold til den meget lave pris helt i top.
Det eneste problem i dit tilfælde er at det kun fås i en bredde af 150 cm
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2016 kl. 01:38
Okay. Ja det er et problem. Men fedt hvis ikke der ryger for mange dB
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2016 kl. 14:17
Stoffet er kun en anelse tykkere end almindeligt højttaler front stof, der vil selvfølgelig altid være en ændring i lyden når man putter noget foran en højttaler, og den lille forskel der måtte komme kan man så eq sig ud af, men i mit tilfælde er det ikke en hørbar ændring, jeg har desværre ingen før/efter målinger, det ku egentlig være jeg sku lave det en dag
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2016 kl. 23:40
Okay. Ja det kunne være en god ide. Mener at have læst herinde at der 3-5 dB. Kender du noget til flagstof?
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 00:07
Hmm 3-5 dB, det ved jeg nu ikke rigtig, men under alle omstændigheder så er det jo ikke hele frekvens spektret der blir dæmpet, der ryger måske en lille smule i diskanten, men som skrevet så er det ikke noget man ikke kan redde med lidt eq.

Nej ikke andet end de flag jeg ser rundt omkring 😋 men vil umiddelbart tro at strukturen er for grov i det
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu