recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - alternativ til ISO
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

alternativ til ISO

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: alternativ til ISO
    Sendt: 11-Januar-2016 kl. 17:49
Jeg har de sidste par år rippet en del DVD'er til ISO-format. Jeg er en af dem, der gerne vil have ekstramaterialet med, og jeg vil ikke have en reduktion i kvaliteten, for så ved jeg godt, at jeg ville finde skiven frem i stedet, når jeg skal se filmen :)

Jeg har hidtil brugt en jailbreaket Apple TV2 med firecores infuse, som kunne streame ISO'erne fra en NAS. det har fungeret fint, men jeg er nødt til at købe en ny, da airplay ikke længere virker med så gammel ATV-software... (eller opdatere ATV2, men så forsvinder jailbreaket!)
Men.... jeg vil egentlig gerne have den nye Apple TV 4 - og Firecore laver Infuse til den nye app-store, men så vidt jeg kan se, kan den ikke streame ISO'er.

Hvad gør man så?! Jeg ved, at der findes andet end apple, men jeg er glad for deres produkter - konen og ungerne kan finde ud af det, og det virker altid.

Så det, jeg leder efter er vel et velegnet format, som infuse til Apple TV 4 kan klare fra en NAS (og hvis det ligefrem er fuldstændig apple/iTunes kompatibelt ville det da ikke gøre noget!)

krav:
ingen reduktion i kvalitet - i forhold til DVD-format (pt ikke relevant med Blu-ray for så meget HDD-plads gider jeg ikke bruge på film!)
- mulighed for ekstra materiale.
- mulighed for flere lydspor (typisk engelsk og dansk af hensyn til børnene)
- mulighed for a danske undertekster (hvis man bruger det engelske lydspor)
krav til lydsporet er dog blot 'stereo', da jeg ikke har surround men bare spiller gennem et fornuftigt HIFI-setup.

tak for input!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2016 kl. 17:59

Kan ATV bruge .vob filer.? Hvis det er, så kan de jo rippes i det originale format, og filerne samles bagefter med et andet Software.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2016 kl. 18:02

Redigeret af pianomartin - 11-Januar-2016 kl. 18:04
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2016 kl. 18:05
den kan læse disse i følge hjemmesiden
3GP, AVI, ASF, DVR-MS, FLV, M4V, MKV, MOV, MP4, M2TS, MTS, OGM, OGV, WebM, WMV, WTV
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2016 kl. 18:09

Så ser det ud til at .vob løsningen ikke kan bruges.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2016 kl. 18:54
Jeg ved at Infuse arbejder på at få overført alle funktioner fra de gamle versioner til den nye ATV-4, der i blandt DVD menuer, men der går nok lidt tid.
Infuse på ATV-4 kan faktisk godt afspille vob-filer.
Jeg kæmpede med at finde et program til at konvertere vob til at format som Infuse kunne læse, uden at skulle til at re-encode, indtil jeg fandt ud af at jeg bare kunne omdøbe vob til aviSleepySleepy
Mvh Jesper
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2016 kl. 20:15
kan man gøre noget, for at få PLEX til at læse ISO filer?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 07:47
Axlon - hvordan har man så helt præcis filerne liggende på sin nas?!

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 07:49
Steffen, ja jeg tror godt at det kan klares med Plex. Jeg synes det lyder som en indviklet løsning at skulle sætte en medieserver op på en NAS... Men har man know-how og tid til at bøvle med det, så tror jeg, det ville være en løsning!
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 07:59
Oprindeligt skrevet af pianomartin pianomartin skrev:

Axlon - hvordan har man så helt præcis filerne liggende på sin nas?!
Jeg har dem ordnet i foldere (markeret med [] her under), og så er de delt via SMB.
Hver folder hovedfolder har jeg så markeret som favorit i Infuse.

[Børne Film]
Film 1
Film 2
Film 3
[Børne Serier]
[Serie 1]
Serie 1.S01E01
Serie 1.S01E02
Serie 1.S01E03
[Serie 2]
Serie 1.S01E01
Serie 1.S01E02
Serie 1.S01E03
[Serie 3]
Serie 1.S01E01
Serie 1.S01E02
Serie 1.S01E03
[Voksen Film]
Film 1
Film 2
Film 3
[Voksen Serier]
[Serie 1]
Serie 1.S01E01
Serie 1.S01E02
Serie 1.S01E03
[Serie 2]
Serie 1.S01E01
Serie 1.S01E02
Serie 1.S01E03
[Serie 3]
Serie 1.S01E01
Serie 1.S01E02
Serie 1.S01E03
osv.

Mvh Jesper
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af pianomartin pianomartin skrev:

den kan læse disse i følge hjemmesiden
3GP, AVI, ASF, DVR-MS, FLV, M4V, MKV, MOV, MP4, M2TS, MTS, OGM, OGV, WebM, WMV, WTV

Så kunne MakeMKV måske være løsningen. Du mister menuen, men får så hver enkelt film/ekstra materiale som separat fil, inkl. flere lydspor og undertekster (forudsat, at AppleTV kan håndtere disse i MKV filer).

Filerne overføres i original kvalitet (ingen re-encode).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 08:44
MakeMKV kunne godt være en mulighed
Axlon: Jeg er helt med på menustrukturen, men hvilket format ligger de i? avi?!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu