recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Sonos stadig kongen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Sonos stadig kongen?

Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er Sonos stadig kongen?
    Sendt: 13-Januar-2016 kl. 17:50
Er Sonos stadig det bedste system, hvis man ønsker et nemt og simpel system, som bare virker i hele huset? Eller er der alternative løsninger, som vi bør overveje? Vi bruge Spotify.
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juli-2008
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 17:55
Jeg har ikke for alvor testet alternativer, men her i huset er vi utrolig glade for sonos. Jeg har en teknikforskrækket kone og 2 børn på under 10 og alle kan bruge det uden problemer. Vi har tidluger brugt det med spotify, og bruger det nu med TDC Play.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 18:24
Jeg er selv ret glad for mit Sonos, har efterhånden fået "bygget" 5 Zoner op.
Men hvis du allerede har forstærker og højtalere, og du bruger Spotify så ville jeg prøve at starte med Chromecast Audio, da det er en væsentlig billigere løsning istedet for en Sonos Connect.
Jeg har selv købt en enkelt Chromecast Audio, for at afprøve det, og den virker fint.
Men ellers er Sonos, i mine farvede øjne, kongen... :)

Redigeret af Jever - 13-Januar-2016 kl. 22:45
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 18:28
Ja Sonos er stadig kongen. Utrolig nok, når et produkt som Raumfeld findes. Jeg har selv været på Sonos, og så Raumfeld. Aldrig sig aldrig, men det skulle undre mig, hvis jeg kigger tilbage! Eneste minus, de understøtter ikke Apple Musik, men hva ... Jeg købte Raumfeld pga. 24/192 så jeg klager ikke før Apple kommer dertil.
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2009
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 19:19
Om Sonos stadig er kongen er vel lidt hvordan man tolker det. Jeg har brugt Sonos i flere år og er skiftet til Raumfeld. Raumfeld er i min optik et bedre produkt, da det er mere brugervenligt (i hvert fald da jeg skiftede). Det er tilmed også væsentlig billigere.
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 19:30
+1 til Raumfeld herfra. Eneste minus er at de ikke understøtter helt så mange streaming tjenester. Men for mig at se bliver det til fulde opvejet af en bedre pris og i min verden et bedre produkt
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 20:09
Hold nu op, jeg er glad for at jeg ikke er den eneste som nævner Raumfeld. Lys/lyd for enden. Har læst/søgt på feks Hifi4all.dk og nerds.dk og sjovt nok er der ingen som nævner Raumfeld. Og de kalder sig for entusiaster ... Tsk.
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Point: 227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 20:42
Det kommer vel an på hvad man lægger vægt på, men jeg har prøvet Bluesound og er skiftet til Sonos. Både pga den understøttede TDC Play, og så pga brugervenligheden. Så her er det Sonos der regerer. :)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 21:26
Sonos og brugervenlighed? Nja ... Sonos og TDC, ja. Jeg er også fortaler for Bluesound, bare ikke prisen, det er som om Sonos har været med til at fastlægge en pris, der gør Raumfeld op med. Hvad kan Bluesound og Sonos som Raumfeld ikke kan?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 21:59
Jeg er også selv gået fra Sonos til Raumfeld. Jeg vender ikke tilbage. Som andre siger, så er det eneste Sonos har som fordel, at de understøtter TDC Play og andre små danske streamingtjenester. Men bruger man Tidal eller Spotify, så ser jeg ingen grund til at vælge andet end Raumfeld.

Nu får Raumfeld endda også Google Cast, hvilket hverken Sonos eller Bluesound har.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2009
Point: 805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 21:59
Vi har sonos herhjemme - og det virker altså hver gang uden problemer rigtig nemt at sætte op

Vi bruger det med Telmore play

Har ikke prøvet andet - bruger et par iphones som "fjernbetjening" Smile

Har 2 Play1 i køkkenet - der er meget lyd i den lille dåse!
Til top
Mentalisac Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2012
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mentalisac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 22:24
Bare ærgeligt at Raumfeld ikke har en Sub endnu, men kan læse mig til den vidst er på vej.
Til top

Besvar Besvar Side  123 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu