recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny surround forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny surround forstærker

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Blokkebak Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2016
Sted: Udsholt
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blokkebak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny surround forstærker
    Sendt: 08-Januar-2016 kl. 19:33
Hej alle.

Jeg står og skal have ny forstærker og i den forbindelse har jeg kikket på nogle forskellige.
Mine højtalere passer til et 5.1.4 Atmos setup men er i tvivl om hvad jeg skal købe dada jeg ikke rigtig kan læse mellem linjerne endnu.

http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-sr6010-p-1636.html
http://www.av-connection.dk/?PGr=7291
http://tapeconnection.dk/product/yamaha-rx-a850-6491

Jeg gerne høre jeres mening om hvilken der ville passe bedst til dette setup.

De højtalere jeg har er:
2 stk penta med forstærker
2 stk penta uden forstærker
1 stk aktiv sub
1 stk center
4 stk JBL Control 1Pro

Min forstærker der er til udskiftning er en Yamaha surroundforstærker, den og den spiller da udemærket men trænger til udskiftning, og har virket upåklageligt siden 02, og har kørt et 5.1 setup.

På forhånd tak.

PS. Sry. for de manglefulde link.

Redigeret af Blokkebak - 08-Januar-2016 kl. 21:02
Til top
Johnny k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-December-2015
Sted: Dianalund
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Johnny k Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 23:01
Find de par tusinde mere og tag en rx-a1050.
Den er meget kraftigere opbygget end 850'eren

Har selv en 1050 og den gør det fremragende.

Der ligger en sammelignings test på youtube fra en tysk side af 850 vs. 1050
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blokkebak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 21:23
Tak for dit svar, men jeg tror såment ikke mit behov, "høre den store forskel" er til den store men derimod til den Yahama rx-a850 eller Maranz 6010 hvilket også "passer" mit min kones horisont.
Det jeg gerne ville høre om hvilken af disse to forstærkere eller andre i ca samme prisklasse der kan køre et 5.1.4 Atmos setup.

På forhånd tak.

Redigeret af Blokkebak - 13-Januar-2016 kl. 21:24
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Blokkebak Blokkebak skrev:

Min forstærker der er til udskiftning er en Yamaha surroundforstærker, den og den spiller da udemærket men trænger til udskiftning, og har virket upåklageligt siden 02, og har kørt et 5.1 setup.

Der har du allerede svaret på, hvilken du skal vælge! Yamaha'erne fungerer bare, år efter år efter år efter år efter år....

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 22:09
Med sådan ca en fordobling af højttalere, vil det nu være en god ide med en kraftigere SR forstærker.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Blokkebak Blokkebak skrev:

Tak for dit svar, men jeg tror såment ikke mit behov, "høre den store forskel" er til den store men derimod til den Yahama rx-a850 eller Maranz 6010 hvilket også "passer" mit min kones horisont.
Det jeg gerne ville høre om hvilken af disse to forstærkere eller andre i ca samme prisklasse der kan køre et 5.1.4 Atmos setup.

På forhånd tak.

RX a850 kan "kun" køre 5.1.2 eller 7.1.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 23:09
Ja, som Trumle siger, så er der ikke nok udgange på 850'eren

Angående kræfter, så hjælper det jo lidt på det, at dine fronter ikke skal trækkes af selve forstærkeren, men som Kampus siger, så skal der jo lige kobles 4 nye højttalere på, så de ekstra kræfter i 1050'eren er en god investering.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blokkebak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 13:46
Ok ok jeg har forstået.
Jeg er fuldstændig enig i Henrik B's. kommentar
Men....
På en eller anden måde har jeg også fået Marantz på hjernen, da jeg også tidligere har haft Marantz i mange år og at flere herinde sværger til den men er godt klar over at også her, skal jeg et skridt op ad stigen.
Umiddelbart er der kun en lille plovmands forskæld på de to forstærkere
Yamaha RX-A1050
Marantz SR7010
Så her står jeg så, og skal snart op til Finansministeren og og afgive søforklaring, men så vil jeg gerne høre "en gang mere" hvad i mener er det bedste køb.

På forhånd tak.

Redigeret af Blokkebak - 14-Januar-2016 kl. 14:32
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 14:05
Jeg véd at andre har andre præferencer, men jeg havde absolut valgt en RX-A1050.

M.v.h.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 14:58
Du behøver ikke gå op i 7010 hos Marantz for at få 5.1.4. Efter hvad jeg lige kunne lure er en 6010 nok. Hvilken der er bedst skal jeg ikke kunne sige, men jeg er da selv fint tilfreds med min Yamaha 2040.
Til top
Johnny k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-December-2015
Sted: Dianalund
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Johnny k Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 16:38
NB radio i Roskilde har en rx-a1040 på tilbud.
Jeg har ikke læst på specs, kun lige set at de har en til billig pris.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 17:23
Du må ikke hænge mig op på det, men mangler 1040'eren ikke HDCP 2.2? Det vil jo give problemer, hvis man har UHD TV, eller snart skal have det.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu