|
Er Sonos stadig kongen? |
Besvar ![]() |
Side 123 10> |
Forfatter | |
JensJ200 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-September-2012 Status: Offline Point: 316 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Januar-2016 kl. 17:50 |
Er Sonos stadig det bedste system, hvis man ønsker et nemt og simpel system, som bare virker i hele huset? Eller er der alternative løsninger, som vi bør overveje? Vi bruge Spotify.
|
|
![]() |
|
jesperKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juli-2008 Status: Offline Point: 562 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ikke for alvor testet alternativer, men her i huset er vi utrolig glade for sonos. Jeg har en teknikforskrækket kone og 2 børn på under 10 og alle kan bruge det uden problemer. Vi har tidluger brugt det med spotify, og bruger det nu med TDC Play.
|
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Jeg er selv ret glad for mit Sonos, har efterhånden fået "bygget" 5 Zoner op.
Men hvis du allerede har forstærker og højtalere, og du bruger Spotify så ville jeg prøve at starte med Chromecast Audio, da det er en væsentlig billigere løsning istedet for en Sonos Connect. Jeg har selv købt en enkelt Chromecast Audio, for at afprøve det, og den virker fint. Men ellers er Sonos, i mine farvede øjne, kongen... :) Redigeret af Jever - 13-Januar-2016 kl. 22:45 |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Ja Sonos er stadig kongen. Utrolig nok, når et produkt som Raumfeld findes. Jeg har selv været på Sonos, og så Raumfeld. Aldrig sig aldrig, men det skulle undre mig, hvis jeg kigger tilbage! Eneste minus, de understøtter ikke Apple Musik, men hva ... Jeg købte Raumfeld pga. 24/192 så jeg klager ikke før Apple kommer dertil.
|
|
![]() |
|
SoundWave ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
Om Sonos stadig er kongen er vel lidt hvordan man tolker det. Jeg har brugt Sonos i flere år og er skiftet til Raumfeld. Raumfeld er i min optik et bedre produkt, da det er mere brugervenligt (i hvert fald da jeg skiftede). Det er tilmed også væsentlig billigere.
|
|
![]() |
|
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
+1 til Raumfeld herfra. Eneste minus er at de ikke understøtter helt så mange streaming tjenester. Men for mig at se bliver det til fulde opvejet af en bedre pris og i min verden et bedre produkt
|
|
![]() |
|
Hold nu op, jeg er glad for at jeg ikke er den eneste som nævner Raumfeld. Lys/lyd for enden. Har læst/søgt på feks Hifi4all.dk og nerds.dk og sjovt nok er der ingen som nævner Raumfeld. Og de kalder sig for entusiaster ... Tsk.
|
|
![]() |
|
Enerneslo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 227 |
Det kommer vel an på hvad man lægger vægt på, men jeg har prøvet Bluesound og er skiftet til Sonos. Både pga den understøttede TDC Play, og så pga brugervenligheden. Så her er det Sonos der regerer. :)
|
|
![]() |
|
Sonos og brugervenlighed? Nja ... Sonos og TDC, ja. Jeg er også fortaler for Bluesound, bare ikke prisen, det er som om Sonos har været med til at fastlægge en pris, der gør Raumfeld op med. Hvad kan Bluesound og Sonos som Raumfeld ikke kan?
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Jeg er også selv gået fra Sonos til Raumfeld. Jeg vender ikke tilbage. Som andre siger, så er det eneste Sonos har som fordel, at de understøtter TDC Play og andre små danske streamingtjenester. Men bruger man Tidal eller Spotify, så ser jeg ingen grund til at vælge andet end Raumfeld.
Nu får Raumfeld endda også Google Cast, hvilket hverken Sonos eller Bluesound har.
|
|
![]() |
|
JaAndersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 805 |
Vi har sonos herhjemme - og det virker altså hver gang uden problemer rigtig nemt at sætte op
Vi bruger det med Telmore play Har ikke prøvet andet - bruger et par iphones som "fjernbetjening" ![]() Har 2 Play1 i køkkenet - der er meget lyd i den lille dåse!
|
|
![]() |
|
Mentalisac ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2012 Status: Offline Point: 209 |
Bare ærgeligt at Raumfeld ikke har en Sub endnu, men kan læse mig til den vidst er på vej.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |