recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nyt tv panasonic tx-55cxc725
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

nyt tv panasonic tx-55cxc725

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
silverj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér silverj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: nyt tv panasonic tx-55cxc725
    Sendt: 14-Januar-2016 kl. 22:32
hej 
har fået nyt tv en panasonic tx-55cxc725 er leveret kalibreret fra elgiganten
har et dejlig billede men også desværre lidt hvide striber i hver side måske ok
noget med baggrundsbelysningen at gøre,er svær at få helt væk,selv når det 
sættes til 100%,skal det være så høj ? nogen der har det samme tv.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 22:46
Kig her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1431343099#6

Klaus

Redigeret af KlausDM - 14-Januar-2016 kl. 22:46
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
silverj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér silverj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 23:34
tak har kikket men synes ikke jeg kan få det 100% væk,synes stadigvæk der sommetider er den lysere 
stribe i begge sider,kan kun ses ved lyse billeder,meget hvid i billede,noget der har dette tv,og måske oplevet det samme.
johnny
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2016 kl. 01:22
Jeg forstår simpelthen ikke flatpanels måde at kalibrere ...  De vil så gerne at de forskellige producenter snart finder ud af at lave nogle ordentlige profiler og så vælger flatpanels Cinema Mode som udgangspunkt :) Jeg har altid lært at vælge den profil som ligger tættest på det jeg ønsker, og det er altså True Cinema Mode. Panasonic får også på nakken for at deres profiler ikke er gode nok på CX7 ... Nuvel, helt 100% er det ikke i True Cinema, men det er godt nok tæt på. Jeg har lige pakket min ud i dag og haft min X-rite på den, og jeg er super positiv overrasket.
Til top
silverj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér silverj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2016 kl. 02:28
synes også det er et godt tv,men det bagbelysning med lyse striber som jeg har,det har du ikke vel ?
mit kan måske kalibreres væk,ser Ishockey på NHL lige nu, har sat bagbelysningen på 50 % det hjalp
noget,men må da kunne komme helt væk.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2016 kl. 02:37
Nej det har jeg ikke, hverken clouding eller backlight bleeding.

Jeg kunne godt tænke mig at du poster et billeder af den rapport du har fået med fra Elgiganten.

EDIT: Vil tilføje at du har et bedre TV end jeg, da dit er bagbelyst (TX-55), mit er kantbelyst (TX-50). Så du burde ikke opleve det du gør. Hvis du bor nær Vejle er du velkommen til at se min skærm i aktion.

EDIT: Læste lige din besked hvor du beskriver at det ses i lyse scener. Det lyder lidt underligt. Post gerne de ændringer/indstillinger Elgiganten har lavet.

Redigeret af janLp - 15-Januar-2016 kl. 10:31
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2016 kl. 11:09

Der har for ikke særligt længe siden her på forummet været noget om den måde EG laver en "kalibrering" de har nogen faste indstillinger for hver model, og der tages ikke højde for de forskelligheder der kan være i panelerne og andet.
Der var enighed om at det de gør ikke på nogen måde er pengene værd. Man kan med enkle midler gøre det bedre selv.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2016 kl. 11:27
Nu ved jeg jo, at man ikke helt kan sammenligne. Men mine observationer omkring hvide striber på Panasonics bagbelyste modeller har ofte været forkerte indstillinger - og her ikke mindst alt for kraftigt brug af bagbelysningen.

Mit eget 65CX800E er ISF kalibreret, og her benytte til ISF Night indstillingen for bagbelysning = 18,

Og for ISF indstilling Day = 21.

De angivne indstillinger er jo for mit rumSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3794
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2016 kl. 11:36
Avforums kalibrering angiver bagbelysning alt efter stue fra 8-20. Jeg bruger selv 20 og kan ane lysere kanter - i siderne
Til top
silverj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér silverj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2016 kl. 11:50
tak for svar har fået klargøring af tv/kalibrering hos ,fik ingen papirer med på det,kan se det er gjort  i menu
billede/brugerdefineret,tv var ikke godkendt til boxer-modul så det virkede ikke,fik dette stykke papir 
hvis jeg måtte o-stille tv ,modulet virker nu,men det backlight kan jeg ikke få helt væk.
Prøver at lægge papir og lidt billeder op.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2016 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Avforums kalibrering angiver bagbelysning alt efter stue fra 8-20. Jeg bruger selv 20 og kan ane lysere kanter - i siderne

Desværre kan der være forskel på LED skærmes kvalitet i samme serie, også omkring bagbelysning. Jeg har bare ingen problemer haft hverken med mine tidligere 58AX800 (som dog var kantbelyst), mit 55CX800E - eller mit nuværende 65CX800E. Men som skrevet, der kan være mindre forskellighederSmile

Redigeret af Hother - 15-Januar-2016 kl. 12:59
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3794
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2016 kl. 12:56
Ja det er jo det:). Mit er ikke generende syntes jeg. Jeg havde langt mere bøvl software de første to måneder jeg havde det.
Det er efterhånden løst og med ifc på OFF er jeg ganske fint tilfreds:)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu