recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sourroundforstærker til B&W XT8?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sourroundforstærker til B&W XT8?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
HelmutGodtley Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HelmutGodtley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sourroundforstærker til B&W XT8?
    Sendt: 16-Januar-2016 kl. 12:12
Hey folkens

Min forstærker er brændt af, så skal have en ny til at trække mine XT8'ere. Har tænkt lidt på en Denon AVR-X4200. Den skal primært bruges som stereo-forstærker og har tænkt mig at bi-amp'e XT8'erne. 
Er den kraftig nok eller skal man op i en større forstærker?

Mvh Niels
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 12:26
Hvis du ikke har behov for Atmos, har jeg en reciever til salg herinde, som er den Denon langt overlegen.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=144463&title=s-anthem-mrx-710-byd

Jeg lytter selv meget til musik, og før jeg fik mit dedikerede biorum, blev den brugt i stuen, sammen med et sæt B&W 804 og det spillede skide godt.
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 12:42
Jeg har en Marantz SR7008 hvis det har interesse?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HelmutGodtley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 12:50
#Gonzo: umiddelbart tænker jeg den er over budget, da der er snak om +10k
#Boffer; hvad skal du have for den og hvor gammel er den?
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 12:57
Pt. Er prisen jo kun på 6.000 kr. Jeg bliver meget overrasket hvis den når op på 10k.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 13:26
Den er fra Juni 2014. Jeg ville sætte den til 5000 kr på dba men du kan få den for 4500.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HelmutGodtley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 15:55
#Gonzo: jeg holder øje med den, men kan se at du lader budrunden løbe 2 uger endnu. Så længe tror jeg ikke jeg gider vente...
#Boffer: Sort eller sølv? Og hvor bor du henne?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 15:55
Sort og jeg bor i Taastrup
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HelmutGodtley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 16:08
Hmm. Kommer du mod Jylland i den nærmeste fremtid? Bor nemlig i Aarhus..
Til top
Boddicker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-September-2014
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boddicker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 17:38
B&W XT8 kan ikke bi-ampes/bi-wires.

Det skal du dog ikke hænge dig så meget I, effekten af det er bgrænset,ihvertfald hvis du bruger de overskydende kanaler I en SR forstærker.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HelmutGodtley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af Boddicker Boddicker skrev:

B&W XT8 kan ikke bi-ampes/bi-wires.

Det skal du dog ikke hænge dig så meget I, effekten af det er bgrænset,ihvertfald hvis du bruger de overskydende kanaler I en SR forstærker.

Tak for svar :) 
Må håbe at fx AVR-x4200w er kraftig nok til at trække XT8'erne. Det er der ikke rigtig nogen der vil svare på... ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 11:17
Den kan godt trække XT8, så længe du ikke vil spille højt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu