recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4 ohms højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4 ohms højtalere

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4 ohms højtalere
    Sendt: 16-Januar-2016 kl. 16:33
Jeg har været på jagt efter en prisvenlig Center som fruen kunne acceptere og har fundet en focal sib xl.

Jeg har nu fundet ud af at Jeg har købt en t-model, som åbenbart er en 4 ohms højttaler. Der står også noget om 100 v.

Kan denne bruges i mit system med en Denon x2000 og et par mindre reol højttalere.

Det ville jo være ret ufedt at brænde noget af.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19567
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 17:21
Du sætter den bare til 4 ohm mode og bruger den. Der er ikke noget der brænder af.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 18:08
En surroundreceiver skal ikke sættes til 4 ohm. Den skal stå til 8 ohm. Den driver sagtens en 4 ohms højttaler alligevel. Desuden svinger impedanskurven på højttaleren så meget, at det slet ikke er sikkert at andre producenter ville kalde den for 4 ohm.

M.v.h.
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 18:43
Fint nok, Jeg sætter det til og ser om det ikke bliver ok. Til de 300 kr så kan det jo ikke gå helt galt.
Til top
Bruger udmeldt 28 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 08-Januar-2016
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Du sætter den bare til 4 ohm mode og bruger den. Der er ikke noget der brænder af.

Klaus

Yes, så er forstærkeren i hvertfald forberedt på lave impedanser Smile
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Thomas...c Thomas...c skrev:

Klaus

Og det vil kun give et ringere resultat, hvis forstærkeren indstilles til 4 Ohm ( hvis muligheden foreligger ).
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 19:42

Klaus

Og man begrænser derved forstærkeren unødigt i effekt, hvor der vil være risiko for at man presser den ....

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 19:47
Kan i øvrigt se på specs, at højttaleren er opgivet til:
Impedans: 8 ohm
Minimums impedans: 4 ohm.

Så ingen problem med dem. Sæt du roligt højttaleren til, og receiveren sættes til 8 ohm.

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Klaus

Og det vil kun give et ringere resultat, hvis forstærkeren indstilles til 4 Ohm ( hvis muligheden foreligger ).

Jeg har nu aldrig hørt en forstærker blive ringere af at blive stillet om fra 8 til 4 ohm, det eneste man gør der er at ændre strømforsyningens spænding og hvordan det kan gøre den ringere kan jeg ikke se.
Udgangseffekten bliver lavere, men ikke radikalt lavere.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 20:08

Klaus

Det er højttaleren og ikke forstærkeren der skal sættes til 4ohm mode.....

Klaus
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 20:13

Klaus

Det er højttaleren og ikke forstærkeren der skal sættes til 4ohm mode.....

Klaus

Den er 4 ohm og den kan sagten dykke endnu længere ned og ingen kender fasedrej på den.
Men folk må da gøre hvad de har lyst til, jeg ville nok sætte forstærkeren til at se en 4 ohms højttaler (og selvfølgelig kun hvis muligheden er der)

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 20:16

Den er 4 ohm

Når omskifteren står på 4 ohm........

Klaus

Redigeret af KlausDM - 16-Januar-2016 kl. 20:16
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu