recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slukke receiver og tv med atv4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slukke receiver og tv med atv4

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slukke receiver og tv med atv4
    Sendt: 18-December-2015 kl. 19:16
Nogen der lige kan komme med et fif til ovenstående?
Jeg kan tænde mit tv og receiver med Apple remoten, men når jeg vil slukke er det kun ATV der slukker

Redigeret af Bromberg5 - 18-December-2015 kl. 20:23
Til top
nenne Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-December-2006
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nenne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2015 kl. 15:18
På mit tv, et Samsung plasma, er der en indstillling til om HDMI-CEC enheder kan bede tv'et om at slukke. 
Til top
Hifi_andy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-November-2011
Sted: København
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hifi_andy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 11:14
Hehe, min udfordring med ATV4 er lige modsat. Jeg ønsker ikke at den skal slukke reciever og tv når jeg sætter den til sleep ;)
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 10:41
ATV4 bruger under 3 watt, kan ikke se probelemet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 11:08
Mit problem tror jeg er et for gammelt hdmi kabel. Men har alligevel slået det fra da Cec driller mit harmony system
Til top
Hifi_andy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-November-2011
Sted: København
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hifi_andy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 13:41
Hvem taler om problemer? Jeg skrev udfordring ;)
Workarounden er også at lade den selv gå i sleepmode, så slukker den ikke ikke min reciever og tv.
Til top
caddy83 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juli-2014
Sted: Denmark
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér caddy83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 10:12
Jeg kan ikke få ville knapperne til at virke, så jeg kan skrue op og ned fra tv??
Det har virket men ikke mere, når jeg trykker på skrue op eller ned så blinker den hvide led på Apple tv men der sker ikke nogen ændring på lyden? Har prøvet meget
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 21:37
Nå nu troede jeg lige det var løst. Men ak problemet gentager sig. Nogen der er snu her?

Problemet.
Mine receiver Nad T757v2 understøtter CEC.
Mit tv Panasonic CX700 understøtter CEC.
Apple tv 4 understøtter CEC.
Men af en eller anden grund kan jeg ikke få alle dele til at lykkedes.
Eksempelvis kan jeg kun slukke og tænde alle dele, hvis lyden kommer fra tv´et. Ligeså snart jeg sætter mit tv til "hjemmebio" og afspille lyd igennem receiver, så kan jeg ikke slukke for receiveren og tv.
Så enten skal jeg leve med lyd over tv
eller få lyd over receiver, men så kan jeg ikke slukke receiveren.

Under indstillinger i apple tv, kan jeg kun ændre indstillingen "betjening af hjemmebiograf/tænd for dit tv med fjernbetjeningen" når lyden på tv´et går over tv´et?
Hvordan pokker hænger det sammen?

Alle kabler understøtter CEC

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 22:14
En Harmony multiremote klarer alt det uden problemer.

Det er ikke altid CEC hdmi-kontrol virker mellem forskellige mærker. Det kan også være en ekstra indstilling der er glemt.

Redigeret af Kampus - 21-Januar-2016 kl. 22:16
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 22:41
Jeg har sådan en harmony, men ville rigtig gerne kunne bruge swippet på apple's Remote.

Det virker helt hjernedødt at det fint slår til lige så snart jeg bare sætter lyden over tv'et.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 22:57
Sikker på du har alle indstillinger iorden på Pana TV? Synes jeg kan huske at der var to steder der skulle vælges, noget hdmi control, og noget power control.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 23:22
Hmm det skal jeg efterhånden ikke kunne gøre mig klog på:).
Men ihvertfald har jeg slået viera link til og lige under er der link strøm til og link strøm fra, som også er sat til.
Disse muligheder er under link indstillinger
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu