|
Optimal Wifi opstilling i nyt hus |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JensJ200 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-September-2012 Status: Offline Point: 316 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Januar-2016 kl. 14:45 |
Vi skal snart bygge et nyt klassisk etplans længdehus på ca. 200 m2. Vi regner med at trække vores fiber ind i bryggerset, hvor vores router m.m. skal stå. Rummet længst væk fra bryggerset er ca. 15 m væk. Hvilken af følgende løsninger synes I vi skal vælge: 1. Købe en god router, som skal dække hele huset med Wifi 2. Trække kabler til 1-2 ekstra access point 3. Prøve om en god router kan gøre det, og ellers sætte trådløse access point op Hvis I har andre forslag end mine tre siger I bare til :) |
|
![]() |
|
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nr 2 helt klart.
|
|
Mvh Jesper
|
|
![]() |
|
Kristian3th ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2010 Sted: Vsj Status: Offline Point: 128 |
Hvis det er med Waoo som leverandør på fiberen, så kommer der noget spændende fra dem efter sommerferien:
http://www.recordere.dk/2016/01/waoo-vil-give-kunderne-bedre-wifi/ |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Sørge for at trække 2 netværkskabler kabler fra teknikrum og til hvert rum
Find ud af om trådløst accesspunkt kan placeres fornuftigt i midten af huset og om der så vil være dækning. Hvis router agerer accesspunkt, så husk at trække 2 kabler, så man også får det interne netværk retur til teknikrummet. Hvis ikke, så placér 2 trådløse accesspunkter i huset, hvoraf den ene evt. kan være routeren.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Helt klart nr 2. dækningen er en ting, samtidige bruger og hastighed er en anden.
Wireless er et delt medie, jo flere radioer jo flere samtidige brugere med høj hastighed. Ud over det ville jeg i nybyg alligevel trække rigeligt med netværkskabler rundt til hvert rum
|
|
![]() |
|
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
Stemmer også uden tvivl for nr. 2. Hvis du vælger Ubiquiti, synes jeg godt at man kan have dem siddende på væggen eller loftet https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-lr/
Redigeret af DanishBacon - 23-Januar-2016 kl. 22:44 |
|
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |