recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optimal Wifi opstilling i nyt hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optimal Wifi opstilling i nyt hus

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Optimal Wifi opstilling i nyt hus
    Sendt: 23-Januar-2016 kl. 14:45
Vi skal snart bygge et nyt klassisk etplans længdehus på ca. 200 m2. Vi regner med at trække vores fiber ind i bryggerset, hvor vores router m.m. skal stå. Rummet længst væk fra bryggerset er ca. 15 m væk. 

Hvilken af følgende løsninger synes I vi skal vælge:

1. Købe en god router, som skal dække hele huset med Wifi
2. Trække kabler til 1-2 ekstra access point
3. Prøve om en god router kan gøre det, og ellers sætte trådløse access point op

Hvis I har andre forslag end mine tre siger I bare til :)

Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2016 kl. 15:28
Nr 2 helt klart.
Mvh Jesper
Til top
Kristian3th Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Vsj
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian3th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2016 kl. 16:51
Hvis det er med Waoo som leverandør på fiberen, så kommer der noget spændende fra dem efter sommerferien:
http://www.recordere.dk/2016/01/waoo-vil-give-kunderne-bedre-wifi/

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2016 kl. 16:53
Sørge for at trække 2 netværkskabler kabler fra teknikrum og til hvert rum

Find ud af om trådløst accesspunkt kan placeres fornuftigt i midten af huset og om der så vil være dækning. Hvis router agerer accesspunkt, så husk at trække 2 kabler, så man også får det interne netværk retur til teknikrummet.

Hvis ikke, så placér 2 trådløse accesspunkter i huset, hvoraf den ene evt. kan være routeren.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2006
Point: 606
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2016 kl. 16:53
Helt klart nr 2. dækningen er en ting, samtidige bruger og hastighed er en anden.

Wireless er et delt medie, jo flere radioer jo flere samtidige brugere med høj hastighed.

Ud over det ville jeg i nybyg alligevel trække rigeligt med netværkskabler rundt til hvert rum
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2007
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2016 kl. 19:40
Stemmer også uden tvivl for nr. 2. Hvis du vælger Ubiquiti, synes jeg godt at man kan have dem siddende på væggen eller loftet https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-lr/

Redigeret af DanishBacon - 23-Januar-2016 kl. 22:44
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu