recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer brummer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer brummer

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Subwoofer brummer
    Sendt: 24-Januar-2016 kl. 21:35
Hej alle

Min subwoofer er på det sidste begyndt at brumme. Det startede med at den begyndte at bruge når vi var færdige med at se film og jeg gik over til den for at slukke den. Den begyndte at brumme når jeg kom tæt på den. Sådan har det været en uges tid.
I dag flyttede jeg subben over på den anden side af det bord hvor mine forstærkere står på. Bordet og subben står mellem mine fronter. Før stod subben mellem venstre front og bordet. Nu står sen mellem bordet og højre front. Nu brummer subben hele tiden. Den brummer mere hvis jeg rør ved den. Kablet skulle være et ok kabel som jeg fik med
fra csn teknik hvor jeg købte subben.
Jeg har tjekket at kablet sidder ordentlig fast. Jeg har flyttet kablet så det ikke ligger op ad andre kabler. Subben sidder i samme stikdåse som for og effektforstærker samt Blu-ray afspilleren. Det gjorde den os før den begyndte at brumme. Eneste forskel er nu at den står ca 20 cm fra min ene effektforstærker.. har ikke haft mulighed for at prøve at flytte den da den pt ikke kan stå andre steder, men det skal prøves imorgen. Når jeg rør ved pladen bagpå subben eller en af skruerne bagpå så brummer den ekstra meget. Brummen er ikke vildt høj når vi sidder i sofaen men den er høj nok til at være generende.. Tror i den er i stykker eller kan der være en simpel årsag som jeg ikke lige har tænkt på?
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 21:39
Start med at bytte dit signalkabel

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 21:48
Du skriver at den brummer mere når du rører ved den, det lyder meget som et problem med jording. Men det opstår sjældent bare spontant.

Har du sat noget andet udstyr til eller pillet noget fra, eller forbundet noget på anden måder end tidligere? Det kan godt være noget som ikke er direkte forbundet til subwooferen, 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 21:52
Jeg har i dag sat en ekstra effektforstærker til men den sidder i sin egen stikkontakt. Men det kan måske stadig have betydning? Der er ikke lagt jord ind i den bygning jeg har hjemmebio i, kan dette være et problem?
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 21:53
Den brummede ikke den første måneds tid hvor jeg havde lavet min bio færdig.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2011
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 21:53
Evt prøv at frakoble alle kabler og sæt det hele til igen, hvor signal og strømkabler ikke ligger oveni hinanden, for så vidt muligt.

Sidder alle kabler godt fast i alle apparater?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 21:55
Sæt den nye effekt til samme stikkontakt......
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 22:02
Jeps alle kabler sidder som de skal. Jeg har pt ikke en stikdåse der er stor nok til at jeg kan sætte den sidste defekt sammen med de andre ting.

Kom lige i tanke om jeg jeg i dag tog mine nye xlr kabler i brug mellem for- og effektforstærkeren. Men det burde vel ikke påvirke subben.. Det er samme kabel jeg bruger til subben som da jeg købte den for 3 år siden. Først nu er der problemer.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger udmeldt 28 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 08-Januar-2016
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 22:03
Defekt kabel eller bøsningen på subwooferen eller forstærkeren.
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Point: 337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2016 kl. 01:26
Brummer subwooferen også hvis du fjerner signal kablet? :)
Hvis det er tilfældet, kunne det godt tyde på et ground loop.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2016 kl. 06:55
Har ikke andre kabler jeg kan prøve, ja så ska jeg ka købe et. Prøver li at fjerne kablet når jeg kommer hjem fra job:)
Hvis det er et Ground loop problem hvad gør jeg så? Det lyder alvorligt og dyrt
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2016 kl. 07:08
sæt sub til samme stikkontakt som resten :)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu