|
Subwoofer brummer |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Januar-2016 kl. 21:35 |
Hej alle
Min subwoofer er på det sidste begyndt at brumme. Det startede med at den begyndte at bruge når vi var færdige med at se film og jeg gik over til den for at slukke den. Den begyndte at brumme når jeg kom tæt på den. Sådan har det været en uges tid. I dag flyttede jeg subben over på den anden side af det bord hvor mine forstærkere står på. Bordet og subben står mellem mine fronter. Før stod subben mellem venstre front og bordet. Nu står sen mellem bordet og højre front. Nu brummer subben hele tiden. Den brummer mere hvis jeg rør ved den. Kablet skulle være et ok kabel som jeg fik med fra csn teknik hvor jeg købte subben. Jeg har tjekket at kablet sidder ordentlig fast. Jeg har flyttet kablet så det ikke ligger op ad andre kabler. Subben sidder i samme stikdåse som for og effektforstærker samt Blu-ray afspilleren. Det gjorde den os før den begyndte at brumme. Eneste forskel er nu at den står ca 20 cm fra min ene effektforstærker.. har ikke haft mulighed for at prøve at flytte den da den pt ikke kan stå andre steder, men det skal prøves imorgen. Når jeg rør ved pladen bagpå subben eller en af skruerne bagpå så brummer den ekstra meget. Brummen er ikke vildt høj når vi sidder i sofaen men den er høj nok til at være generende.. Tror i den er i stykker eller kan der være en simpel årsag som jeg ikke lige har tænkt på? |
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19567 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Start med at bytte dit signalkabel
Klaus |
|
![]() |
|
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
Du skriver at den brummer mere når du rører ved den, det lyder meget som et problem med jording. Men det opstår sjældent bare spontant.
Har du sat noget andet udstyr til eller pillet noget fra, eller forbundet noget på anden måder end tidligere? Det kan godt være noget som ikke er direkte forbundet til subwooferen,
|
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
Jeg har i dag sat en ekstra effektforstærker til men den sidder i sin egen stikkontakt. Men det kan måske stadig have betydning? Der er ikke lagt jord ind i den bygning jeg har hjemmebio i, kan dette være et problem?
|
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
Den brummede ikke den første måneds tid hvor jeg havde lavet min bio færdig.
|
|
7.2.4 atmosbio
|
![]() |
|
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Evt prøv at frakoble alle kabler og sæt det hele til igen, hvor signal og strømkabler ikke ligger oveni hinanden, for så vidt muligt.
Sidder alle kabler godt fast i alle apparater? |
|
![]() |
|
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Sæt den nye effekt til samme stikkontakt......
|
|
![]() |
|
Jeps alle kabler sidder som de skal. Jeg har pt ikke en stikdåse der er stor nok til at jeg kan sætte den sidste defekt sammen med de andre ting.
Kom lige i tanke om jeg jeg i dag tog mine nye xlr kabler i brug mellem for- og effektforstærkeren. Men det burde vel ikke påvirke subben.. Det er samme kabel jeg bruger til subben som da jeg købte den for 3 år siden. Først nu er der problemer. |
|
7.2.4 atmosbio
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 28 ![]() -- ![]() Oprettet: 08-Januar-2016 Status: Offline Point: 208 |
Defekt kabel eller bøsningen på subwooferen eller forstærkeren.
|
|
![]() |
|
Grymok ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2013 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 337 |
Brummer subwooferen også hvis du fjerner signal kablet? :)
Hvis det er tilfældet, kunne det godt tyde på et ground loop.
|
|
![]() |
|
Har ikke andre kabler jeg kan prøve, ja så ska jeg ka købe et. Prøver li at fjerne kablet når jeg kommer hjem fra job:)
Hvis det er et Ground loop problem hvad gør jeg så? Det lyder alvorligt og dyrt |
|
7.2.4 atmosbio
|
![]() |
|
sæt sub til samme stikkontakt som resten :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |