recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - yousee box støj
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

yousee box støj

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: yousee box støj
    Sendt: 26-Januar-2016 kl. 09:13

Har et problem jeg ikke fatter..

Jeg har yousee – et 4K tv med en usb harddisk tilsluttet  – og 2 stk yousee box ( 3136 med harddisk )

Nå jeg bare kører direkte  med mit tv har jeg ingen problem med didital støj  og heller ikke hvis jeg optager på den tilsluttede usb harddisk,.

Men hvis jeg bruger min yousee box og ser tv gennem den får jeg lidt digital støj en 4-5 gange i timen. Og hvis så jeg bruger youseebox til at optage, så er der rigtigt meget støj på de optagelser.

nogen kanaler er værre end andre

Jeg kan sige at det er de rigtige kabler og har også prøvet at låne meget dyre kabler og det er det samme. - Og problemet er på begge mine yousee boxe.

Jeg har også prøvet at låne min yousee box og kabler til en ven og sat det helt ens op hos ham og der er  så ingen problem med at bruge yousee boxen

Redigeret af Niller55 - 26-Januar-2016 kl. 09:18
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 09:32
Kan det være det Yousee driftsinformation problem der arbejds på, som Axlon henviser til i denne tråd?:

Måske det er relateret til netværks/område forhold?

Mvh. JørgenT
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 10:08
Nej, jeg har desværre altid haft det problem mere eller mindre - og sidst jeg talte med yousee om det så sagde de at det var min box og jeg måtte købe/leje en ny - jeg købte så en ny (brugt ) og det var samme problem - så var noget sur på yousee - det var et års tid siden..
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Point: 429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

Jeg har også prøvet at låne min yousee box og kabler til en ven og sat det helt ens op hos ham og der er  så ingen problem med at bruge yousee boxen
Efter boxen var opsat hos din ven, hvor længe stod den tændt ?

Da du tog boxen retur til dig selv, hvornår begyndte den at spøge ?

Hvor bor du, og Hvor bor din ven, samme anteneanlæg, samme by, landsdel eller...
---
Samsung boksen har desværre en Charmerende svaghed i dataopsætningen af Tunerdelen i de sidst leverede softwarer fra Leverandør, ifl. pålidelig kilde så arbejdes der på en brugbar løsning, den ligger bare ikke lige til højrebenet.
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 17:32
Han havde den en uge`s tid og brugte den et par timer hver dag..

Den/de 2 har altid spøgt..

Samme bydel 500 m fra hinanden - 2 forskellige andels foreninger  KBH NV..

Har bidt i det sure æble og bedt yousee komme i morgen og vil have dem til at prøve at skrue op for signalet selv om de siger at modtagersignalet på 52 dbuv skulle være nok
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2016 kl. 07:13
Skal ud af døren men sørg for at holde antennekabel og andre ledninger (strøm, netværk osv.) adskilt. Prøv, hvis du har mulighed fysisk at holde 10-20cm afstand eller kun lade dem krydse og ikke ligge på langs af hinanden og så gå ind og se signal styrken og alt det der. Samtidig sørg for at bruge ordentlig gode afskærmede HF tætte stik/kabler. Alene dette kan gøre en kæmpe forskel da boksene tidligere er kendt for at fryse osv. af de mindste forstyrrelser hvor softwaren har fået skylden (ikke at den er noget mirakel) og det blot var kablerne der lå tæt.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2016 kl. 09:48
Er der overhovedet nogen der ikke har Yousee og Stofa godkendte antennekabler. Der reklameres da ret massivt med dem overalt skulle jeg mene.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2016 kl. 10:01

Ja, jeg har ikke deres såkaldte godkendte kabler, de er lavet af dobbelt skærmede kabler, som dem de kalder godkendte også er.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2016 kl. 10:07
Så er de også godkendte

Selv Harald Skrald reklamerer med dem

Og ved Stofa udleverer de såmænd et godkendt kabel når man tilmelder sig.

Redigeret af Kampus - 27-Januar-2016 kl. 10:10
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2016 kl. 11:46
Sjovt nok har jeg så lige fået forstyrrelser på DR1. Billed og lyd forsvinder i 1 sek med 2-4 min mellemrum.

Stofa support siger at DR har valgt at ligge oppe i de høje frekvenser, som er mere sarte overfor støj udefra. Og da signalet er iorden ud til mig, skal jeg skifte mit Stofa godkendte kabel ud med et nyt.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2016 kl. 11:51

Havde det samme på You See i går, ved ikke om det er der i dag.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2016 kl. 11:51
Så kom der et skilt på skærmen: "Vi beklager de periodiske udfald"

Så ingen kabeldefekt alligevel
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu