|
yousee box støj |
Besvar |
Forfatter | |
Niller55
Guld medlem Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-Januar-2016 kl. 09:13 |
Har et problem jeg ikke fatter.. Jeg har yousee – et 4K tv med en usb harddisk
tilsluttet – og 2 stk yousee box ( 3136
med harddisk ) Nå jeg bare kører direkte
med mit tv har jeg ingen problem med didital støj og heller ikke hvis jeg optager på den tilsluttede
usb harddisk,. Men hvis jeg bruger min yousee box og ser tv gennem den får
jeg lidt digital støj en 4-5 gange i timen. Og hvis så jeg bruger youseebox til
at optage, så er der rigtigt meget støj på de optagelser. nogen kanaler er værre end andre Jeg kan sige at det er de rigtige kabler og har også prøvet
at låne meget dyre kabler og det er det samme. - Og problemet er på begge mine yousee boxe. Jeg har også prøvet at låne min yousee box og kabler til en
ven og sat det helt ens op hos ham og der er så ingen problem med at bruge
yousee boxen Redigeret af Niller55 - 26-Januar-2016 kl. 09:18 |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5272 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan det være det Yousee driftsinformation problem der arbejds på, som Axlon henviser til i denne tråd?:
Måske det er relateret til netværks/område forhold? Mvh. JørgenT
|
|
Niller55
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, jeg har desværre altid haft det problem mere eller mindre - og sidst jeg talte med yousee om det så sagde de at det var min box og jeg måtte købe/leje en ny - jeg købte så en ny (brugt ) og det var samme problem - så var noget sur på yousee - det var et års tid siden..
|
|
larsvj
Super bruger Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: DK-2830 Status: Offline Point: 429 |
Funktioner
Tak(0)
|
Da du tog boxen retur til dig selv, hvornår begyndte den at spøge ? Hvor bor du, og Hvor bor din ven, samme anteneanlæg, samme by, landsdel eller... --- Samsung boksen har desværre en Charmerende svaghed i dataopsætningen af Tunerdelen i de sidst leverede softwarer fra Leverandør, ifl. pålidelig kilde så arbejdes der på en brugbar løsning, den ligger bare ikke lige til højrebenet.
|
|
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One * |
|
Niller55
Funktioner
Tak(0)
|
Han havde den en uge`s tid og brugte den et par timer hver dag..
Den/de 2 har altid spøgt.. Samme bydel 500 m fra hinanden - 2 forskellige andels foreninger KBH NV.. Har bidt i det sure æble og bedt yousee komme i morgen og vil have dem til at prøve at skrue op for signalet selv om de siger at modtagersignalet på 52 dbuv skulle være nok
|
|
Guyver
Bruger Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
Funktioner
Tak(0)
|
Skal ud af døren men sørg for at holde antennekabel og andre ledninger (strøm, netværk osv.) adskilt. Prøv, hvis du har mulighed fysisk at holde 10-20cm afstand eller kun lade dem krydse og ikke ligge på langs af hinanden og så gå ind og se signal styrken og alt det der. Samtidig sørg for at bruge ordentlig gode afskærmede HF tætte stik/kabler. Alene dette kan gøre en kæmpe forskel da boksene tidligere er kendt for at fryse osv. af de mindste forstyrrelser hvor softwaren har fået skylden (ikke at den er noget mirakel) og det blot var kablerne der lå tæt.
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er der overhovedet nogen der ikke har Yousee og Stofa godkendte antennekabler. Der reklameres da ret massivt med dem overalt skulle jeg mene.
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, jeg har ikke deres såkaldte godkendte kabler, de er lavet af dobbelt skærmede kabler, som dem de kalder godkendte også er. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Så er de også godkendte
Selv Harald Skrald reklamerer med dem Og ved Stofa udleverer de såmænd et godkendt kabel når man tilmelder sig. Redigeret af Kampus - 27-Januar-2016 kl. 10:10 |
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Sjovt nok har jeg så lige fået forstyrrelser på DR1. Billed og lyd forsvinder i 1 sek med 2-4 min mellemrum.
Stofa support siger at DR har valgt at ligge oppe i de høje frekvenser, som er mere sarte overfor støj udefra. Og da signalet er iorden ud til mig, skal jeg skifte mit Stofa godkendte kabel ud med et nyt. |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Havde det samme på You See i går, ved ikke om det er der i dag. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Så kom der et skilt på skærmen: "Vi beklager de periodiske udfald"
Så ingen kabeldefekt alligevel |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |